سبزوار برای چهارمین سال متوالی، مقام نخست تولید ماهی در خراسان رضوی را کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، منصور برغمدی مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به تولید ۳ هزار و ۲۳ تن ماهی سردابی و گرمابی در سال گذشته گفت:در سال گذشته این شهرستان با تولید ۳۴ درصد کل تولیدات آبزیان خراسان رضوی، برای چهارمین سال متوالی مقام نخست تولید ماهی در این استان را کسب کرده است.
وی با اشاره به رهاسازی ۷ میلیون و ۴۲۷ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی و گرمابی در ۱۶۰ باب استخرهای دو منظوره پرورش ماهی سبزوار، افزود: در سال گذشته ۳ هزار و ۲۳ تن گوشت سفید ماهی تولید شده است.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: این میزان تولید شامل رهاسازی ۷ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۰۰ قطعه بچه ماهیان سردآبی در ۱۱۷ باب استخر دومنظوره کشاورزی است که ۲ هزار و ۸۱۸ تن گوشت ماهی روانه بازار مصرف شد.
برغمدی با بیان اینکه تولید ماهی در سبزوار، ٢٣ درصد افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر، متوسط سرانه مصرف ماهی در سبزوار ۸ کیلوگرم است.
وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ استفاده بیشتر از گوشت ماهی در جامعه، گفت: دسترسی آسان مردم به مراکز تولید و فروش ماهی، برگزاری کلاس‌های آموزشی طبخ آبزیان و آشنایی با فواید آبزیان از مهم‌ترین راهکارهای افزایش مصرف ماهی در سبزوار است.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار، گونه‌های ماهی گرمابی و سردابی پرورشی در سبزوار را آمور، کپور و قزل آلای رنگین کمان عنوان کرد و افزود: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش درآمد با غنی سازی آب کشاورزی، سبب بهبود کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی می‌شود.
انتهای پیام/ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.