معاون امور بانوان وزارت ورزش ابراز امیدواری کرد که پوشش بانوان بسکتبالیست در فدراسیون جهانی به تصویب برسد.

تصمیم نهایی در ژویه گرفته می شودبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛فریبا محمدیان معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص اقداماتی که انجام شده است تا بانوان ایرانی با حجاب در رقابت های بین المللی حضور پیدا کنند،گفت:از زمانی که وزیر ورزش به فدراسیون جهانی در خصوص حضور بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات جهانی نامه نوشت، حوزه ستاد وزارت ورزش با همکاری فدراسیون بسکتبال به دنبال پیگیری موضوع بود. در حال حاضر نیز نماینده فدراسیون جهانی در سالن آزادی حضور دارد و او باید نظر نهایی را به فدراسیون جهانی اعلام کند.

محمدیان یادآور شد:‌ ما در وزارت ورزش یک کارگروه تخصصی داریم که در آن طراحان لباس و نمایندگان رشته‌های مختلف حضور دارند. فکر می‌کنم به احتمال زیاد طرح لباس ما در فدراسیون جهانی بسکتبال تأیید شود.

معاون وزارت ورزش در خصوص اینکه آیا این طرح به تصویب فدراسیون جهانی خواهد رسید یا نه تاکید کرد: اتفاقات مثبتی خواهد افتاد و بانوان بسکتبال کشورمان هم چون سایر رشته ها در عرصه های بین المللی خواهند درخشید.

محمدیان با بیان این مطلب که این پوشش هیچ مانعی برای کاهش فعالیت ورزشکاران بانوان نمی شود، تصریح کرد: باید این پوشش با قوانین بین المللی مطابقت داشته باشد و این مورد را اثبات کنیم که سلامت بازیکنان را به خطر نمی اندازد.

وی در خصوص اینکه چه کشورهای به دنبال ورزش بانوان با پوشش و حجاب اسلامی هستند؛ گفت: ایران همیشه پیشگام بوده است و کشورهای قطر و مصر هم به تازگی به این موضوع ورود کردند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار