رضاپور گفت:نماینده فیبا که در دیدار نمادین بسکتبال بانوان حضور داشت با رضایت مندی درباره حضور بانوان با حجاب اسلامی ایران را ترک کرد.

ویرایش///کارشناس بسکتبال: نماینده فیبا با رضایتمندی از ایران رفتافشین رضاپور کارشناس بسکتبال درباره دیدار نمادین بانوان بسکتبالیست به خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت ؛دیدار نمادین بانوان بسکتبال کارهای نشده و نکرده بسکتبال در این بخش را بعد از حدود 10 سال نشان داد که در این مدت گاهی برای بانوان بسکتبال و حضور آن‌ها در میادین بین المللی برداشته نشده است. برخلاف بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر که فدراسیون‌های جهانی با پوشش اسلامی زنان ایرانی موافقت کرده بودند و شاهد موفقیت‌های زنان ایرانی در بیشتر رشته‌های ورزشی بودیم.
 
وی ادامه داد:اما در بسکتبال این موضوع به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده بود در این میان تنها یک حرکت خودجوش از دختران بسکتبال که به تورنمنت عشق آباد ترکمنستان رفته بودند به یک حرکت و جریان ملی تبدیل شد. این که باید برای بخش بسکتبال بانوان ایده داشته باشیم و روی ایده‌ها و مذاکراتمان پیگیری تلاش صورت دهیم.
 
کارشناس بسکتبال خوشبختانه در مقطع کنونی بسکتبال وزیر ورزش و جوانان به درستی ورود کرد و با حمایت خود از سفر دختران بسکتبالیست به عشق‌ آباد و در پی آن نامه نگاری به فدراسیون جهانی چارچوب فکری محصول 15 سال مدیریت ناکارآمد در بخش بانوان بسکتبال را تغییر داد و در تصمیم سازی و تصمیم گیری در ایده‌های جدید برای این بخش از بسکتبال کشورمان تاکید کرد.

رضاپور افزود:در شرایط کنونی و مکاتبات علاقه‌مندی دختران و پیگیری آن‌ها گام‌های ارزنده‌ای در سطح فعالیت‌های داخلی برداشته شد. از این به بعد می‌ماند نظر مسئولان فیبا که بر اساس جمع‌ آوری و جمع‌بندی موضوعات و رویکردهای جهانی بسکتبال به موضوع حجاب بانوان بسکتبال نگاهی دقیق‌تر و عمیق‌تر افکنده تا فرصتی برای زنان مسلمان در عرصه‌های بین المللی ایجاد کند.

کارشناس بسکتبال درباره نتیجه این دیدار گفت: آنچه در نظر نماینده فیبا در بازی تهران مشخص بود اینکه وی با رضایتمندی از یک اتفاق بزرگ برای بسکتبال بانوان ، ایران را ترک کرد. بنابراین به شخصه امیدوارم در نشست آینده فیبا که اواسط اردیبهشت برگزار می‌شود با پوشش اسلامی بانوان مسلمان در رقابت‌های بین المللی موافقت شود و مانند فدراسیون جهانی دیگر مقاومت فیبا در مقابل بانوان محجبه بسکتبال از میان برداشته شود. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار