رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان گفت: ناظران فیبا پوشش بانوان کشورمان را تائید کردند و پس از موافقت هیئت رئیسه فدراسیون جهانی، آن ها می توانند بدون هیچ مشکلی در مسابقات بین المللی شرکت کنند.

محمود مشحون در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره رفع مشکل بانوان بسکتبالیست ایرانی برای حضور در میادین بین المللی این رشته اظهار داشت: باید به بانوان مسلمان ایران و جهان تبریک بگویم. تمام اهالی ورزش برای بازگرداندن حق از دست رفته بانوان بسکتبال ایرانی تلاش کردند. آنچه مانع حضور بانوان کشورمان در میادین بین المللی می شد، مخالفت های متوالی فیبا با پوشش آن ها بود چراکه این نهاد اعتقاد داشت حضور بانوان در بسکتبال حرفه ای و قهرمانی تعریف خاصی دارد و بانوان باید با شورت و لباس ورزشی در مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: با پیگیری های مکرر مسئولان وزارت ورزش و مکاتبه با رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال و همچنین مذاکراتی که در لبنان انجام شد، در نهایت قرار شد تا لوبومیر کوتاوا ناظر و معاون کمیته فنی فیبا برای بررسی وضعیت بانوان ایرانی و تماشای بازی نمادین آن ها با پوشش اسلامی، به کشورمان بیاید. پس از ارزیابی وی مشخص شد در حق بانوان بسکتبالیست کشورمان اجحاف صورت گرفته است. 

مشحون ادامه داد: امیدوارم به دنبال نظر مثبت ناظر فیبا، هیات رئیسه فدراسیون جهانی هم با پوشش بانوان ایرانی موافقت کند و شاهد شکوفایی و پیشرفت آن ها در مسابقات بین المللی باشیم.

وی درباره اینکه کدام کشورها برای رفع موانع حضور بانوان مسلمان در مسابقات بین المللی بسکتبال تلاش کرده اند، گفت: از 10 سال پیش اقدامات جدی برای رفع موانع حضور بانوان مسلمان در میادین بین المللی بسکتبال آغاز شد. از کشورهای مسلمان درخواست کردیم با ایران در این مسیر همگام باشند. با شیخ ثانی و هاکوپ خاجیریان مذاکرات و گفت و گوهای متعددی انجام شد. همکاری کشورهای اسلامی بی تاثیر نبوده است اما تلاش مجدانه مسئولان ورزش کشورمان در رفع این موانع بیش ترین تاثیر را داشته است. در کنار کوتاوا چند ناظر دیگر فیبا هم در ایران حضور دارند و آن ها اذعان کردند پوشش بانوان ایرانی هم از لحاظ ورزش حرفه ای و هم از نظر اسلامی مورد تائید است. تصور می کنم با یک حرکت عمومی که در مجمع هنگ کنگ اتفاق می افتد، بانوان ایرانی بدون هیچ مشکلی بتوانند در میادین بین المللی بسکتبال شرکت کنند.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران درمورد تاریخ برگزاری مجمع هنگ کنگ تصریح کرد: این مجمع 10 تا 15 اردیبهشت برگزار می شود. البته با توجه به اینکه نظر کوتاوا بسیار مثبت از همین امروز به رفع تمام موانع بسیار امیدوارم. همبستگی خوبی ایجاد شده و شک نکنید بانوان کشورمان در آینده ای نزدیک می توانند حضور فعالی در بسکتبال بین المللی داشته باشند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار