ارتش عربستان به واشنگتن وعده داد اطلاعات جمع‌آوری شده خود را درباره ایران، سوریه و داعش در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزمینر به نقل از یک مقام آگاه در کاخ سفید نوشت ارتش عربستان سعودی وعده داده است در چارچوب همکاری‌های امنیتی خود با دولت جدید آمریکا، اطلاعات جمع‌آوری شده خود را درباره ایران، سوریه و داعش در اختیار نیروهای آمریکایی قرار دهد.

یک مشاور کاخ سفید این اقدام عربستان را در راستای تحقق اهداف ائتلاف، مفید توصیف کرد. 

"اد رویس"، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا، در اظهاراتی گفت: اطلاعاتی که متحد ما در خاورمیانه در اختیارمان قرار می‌دهد برای مواجهه با شرایطی که اکنون در سوریه وجود دارد و برای رویارویی با بشار اسد دارای اهمیت حیاتی است. عربستان به روشنی اعلام کرد از آمریکا در توسل به زور علیه رئیس جمهور سوریه، در ماجرای به کارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان، حمایت می‌کند.

ارتش عربستان وعده داد دوران جدیدی از مشارکت اطلاعاتی را با آمریکا آغاز خواهد کرد. به همین منظور اعلام کرده است همکاری جدید با آمریکا برای مبارزه با داعش، ایران و بشار اسد که از حمایت روسیه برخوردار است، حیاتی است. 

ژنرال "احمد حسن محمد عسیری"، مشاور نظامی ارتش عربستان، در این باره گفت: آمریکایی‌ها می گویند هوای ما را دارند و عربستان از اینکه دولت جدید آمریکا توجه ویژه‌ای به خاورمیانه دارد، استقبال می کند.

رویس نیز مانند عسیری، همکاری اطلاعاتی عربستان را با آمریکا حیاتی توصیف کرد. وی در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: حمایت عسیری از به اشتراک گذاری اطلاعات نشانه درکی آشکار از حقیقتی است که ثابت می‌کند مبارزه با تروریسم فراتر از میدان جنگ خواهد بود.

 رویس مدعی شد آمریکا قدردان تلاش سعودی‌ها برای متوقف کردن روند تامین منابع مالی تروریست‌ها و تضعیف آنها است. این نماینده جمهوری‌خواه در سخنانی عجیب ادعا کرد عربستان برای ممانعت از جذب جوانان آسیب پذیر به گروه‌های تروریستی تلاش زیادی به کار بسته و تروریست‌های بازداشت شده را تشویق به کنار گذاشتن اعمال افراط گرایانه کرده است. 

عربستان وعده همکاری اطلاعاتی ارتش این کشور با آمریکا را در نشست اخیر نمایندگان 68 کشور جهان درباره سوریه که به میزبانی واشنگتن برگزار شد، مطرح کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
alirezaghn
۲۳:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
اخه انگل تو فرق موشکو با پوشک نمیدونی بعد واسه ایران شاخو شونه میکشی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
این اخبار رو به مسئولین حج بدید که خوابن
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۱:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
من موندم عربستان چه اطلاعاتی می تونه از ایران داشته باشه ؟ که بخواد اون به ارباب جاسوسا که امریکاس بده / بنظرتون این به جوک شبیه نیس ؟ که امریکا با این همه تجهیزات محتاج اطلاعات توهمی عادل خانم الجبیر باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
اگر ایران 59 موشک به ریاض عربستان بزنه یعنی همون تعداد موشکی که آمریکا به سوریه زد حتما حساب کار دست سعودی های بیابانگرد و عقب افتاده میاد چون می فهمند که آمریکا عرضه مقابله با ایران رو نداره و فقط یه قدرت پوشالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
اخه جوجه وهابی اولا تو چه اطلاعاتی از ایران داری دوما خاک بر سر امریکا که اطلاعات از وهابی های موش خوربگیره سوما اطلاعات واقعی اینکه روی زمین نمی توانید با ارتش و سپاه درگیر شوید بهتره گورتون گم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
به نظر من بازی سیاسی جدید در منطقه شکل گرفته که منافع مشترک یک سر قضیه و سود بردن سردیگه ارتباطات و نشست هاست به هرحال تا زمانی که دلارهای نفتی و تسلیحات در منطقه بازی گردانی مکنه هیچ سازمان حقوق بشری و سازمان به اصطلاح ملل به درد نمی خوره و یک استفاده ابزاری صرفا داره هر آنچه که باعث ضرر بیشتر عربستان بشه یا متعاقبا ً امریکا پاشنه آشیل این به اصطلاح قدرت های غربی و نوظهور منطقه ای است یه بازی گردان خوب سیاسی می تونه از آب گل آلود این شرایط به نفع ملتش سود ببره پس شمشیر رو از رو بستن فعلا کار بیهوده است و مطلبه که در صبر وحوصله از جنگ روانی سربلند بیرون بیایم با یک تیر دو نشان بزنیم دوستدار مرام تدبیر و عقلایی گرایی کارشناسان اهل فن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
لعنت به آمریکا و نوکرش آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
مرد نیستی. که تنها بیا با ما جنگ تویمن توگل موندی. چه غلطا.
Iran (Islamic Republic of)
Asad
۱۳:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
امریکا خودش داره از هم می پاشه بعد عربستان هنوز نفهمیدن با طناب آمریکا نیاید رفت توی چاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
خاک
Iran (Islamic Republic of)
مملی
۱۲:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
تا اتاق خواب حکام سعودی اطلاعات کافی داریم اینا همه اش تبلیغاته ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
آمریکا از عربستان متنفراست و مردم امریکا به جنایات عربستان واقف هستند ولی همین ترامپ سرمایه زیادی در کشورهای عربی خوابانده از هتل گرفته تا هزاران سرمایه گذاری مشترک پس به ناچار برای حفظ ارزش پولشان امنیت عربستان رو می خواهند چون یه گلوله سمت عربستان و یا امارات بره افت سرمایه خواهند کرد بنابراین به ناچار از عربستان حمایت کرده و چشم بر روی افراطی گری عربستان در منطقه و حمایت عربستان از تروریسم رو بسته اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
مطمئنی بل عکس نیست اقتصاد آمریکا حج عظیمی از پول عربستان رو در خودش جای داده یعنی اگه پول رو بیاره بیرون اقتصاد آمریکا رکود میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
عربستان جواب رزمنده های یمن رو بده رو بده بعد قپی بیاد بهتر نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۱۲:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
عربستان چندین جنگ با یمن در دوران قبل داشته و در حال حاضر با اتحادی که با کشورهای عربی دیگر کرده در مقابل یک گروه انصارالله مشکل پیدا کرده است و در اثر خطاهای نظامی و بمباران اجتماعات مردم در مجامع بین اللملی مشکل پیدا کروه است و سعی می کند با دادن رشوه و از سوی دیگر بی انصافی مجامع جلوی این افتضاح نظامی را بگیردحال این کشور با این توان کم چه دارد که بخواهد به آمریکا بدهد ؟
باور کنیم جنگ روانی راه انداخته اند تا ما جا بزنیم مگر در جنگ ایران و عراق همه آنها متحد نشدند تا ما را سرنگون کنند ؟
چه شد ؟ صدام‌کجاست ؟
اینها از ترس ایران دارند جیغ می زنند و البته باید مراقب باشیم خودی ها جا نزنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
پیوند گرگ و کفتار .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
خاک برسر وهابی نفهم
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۲:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
ببین رفیق اگه میفهمیدن که سرشون و تو دهن تمساهی مثل آمریکا نمیکردند. ترامپ میگه عربها هیچ چیز بجز پول ندارند. هیچ چیز شامل عقل هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
یعنی تا الان همکاری نمیکردن از الان قرار همکاری کنن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
مردم دنیا تا دویس سیصد میلیون کشته ندن حالیشون نمیشه که وهابیا رو باس جم کنن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
همین کارو بکن ای ال سعود بی غیرت تو هرجای دنیا که باشی نیروهای جهادی نصفت میکنن
آخرین اخبار