معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست‌های آمایش آموزش عالی کشور امسال اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجتبی صدیقی در نشست مشترک با رئیس دانشگاه مازندران در بابلسر با اشاره به تصویب آمایش آموزش عالی کشور افزود: با اجرای این سیاست‌ها، مراکز آموزش عالی کشور ساماندهی و از توسعه بی‌رویه رشته ها و مقاطع مختلف جلوگیری می شود.

وی همچنین بهره گیری از حمایت های خیران و نهادهای دولتی در ساخت و تکمیل خوابگاههای دانشجویی را ضروری دانست و گفت: 63 بنیاد خیران در دانشگاههای سراسر کشور فعالیت می کنند که با مساعدت آنها و اجرای طرح ارتقاء خوابگاههای دانشجویی ، 200خوابگاه به سطوح بالاترارتقا یافتند.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات افزود: ذخایر صندوق رفاه دانشجویی پارسال از 140به 340 میلیارد تومان و پرداخت وام شهریه به دانشجویان دکتری نیز 58 میلیارد تومان افزایش داشت.

سید خلاق میر نیا رئیس دانشگاه مازندران هم در این نشست بابیان اینکه این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی شمال کشور، بدون امکانات لازم است، حمایت بیشتر وزارت علوم در تکمیل طرح های نیمه تمام و واگذاری زمین برای احداث دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری این دانشگاه در شهرستان نوشهر را خواستار شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.