درمانگاه مشترک زنان و پوست جهت تشخیص سریع بیماری های پوستی دستگاه تناسلی بانوان در بیمارستان روحانی راه اندازی شد.

دکتر سودابه تیرگر طبری متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، از راه اندازی درمانگاه مشترک زنان و پوست جهت تشخیص سریع بیماری های پوستی دستگاه تناسلی بانوان خبر داد.

وی با بیان اینکه پوست به عنوان بزرگترین عضو بدن می تواند دچار بیماری های خوش خیم و بد خیم شود، گفت: به دلیل شرم بیماران و عدم مراجعه، تشخیص بسیاری از بیماری های ناحیه تناسلی با تاخیر صورت می گیرد و عدم تشخیص به موقع و پیشرفت آن، درمان را مشکل می سازد.

دکتر تیرگر افزود: موارد فراوانی از ضایعات پوستی و مخاطی ابتدای دستگاه تناسلی به دلیل دست کاری و خود درمانی بیماران در حیطه کار متخصصان پوست قرار گرفته ، معاینه توسط متخصصان پوست به تشخیص سریع ضایعات کمک می کند.

وی گفت: همکاری متخصصیان زنان و پوست در تشخیص خارش ، اگزما ، پسوریازیس ، تب خال ، زگیل ، لیکن پلان می تواند منجر به تسریع کار تشخیص و درمان صحیح بیماران و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه آن ها شود.

این متخصص پوست افزود: بسیاری از مشکلات بانوان مراجعه کننده به درمانگاه زنان به دلیل ترشحات حاصل از عفونت دستگاه تناسلی و یا خونریزی های نا به جا است که در زمینه ضایعات فوق ، امکان وجود ضایعات پوستی وجود داشته و به دلیل عدم امکان مشاهده کامل توسط بیماران از تشخیص دور می مانند ، به علاوه برخی از ضایعات به دلیل قرارگیری در حیطه کاری متخصصان پوست الزاما باید توسط آن ها با معاینه و یا انجام بیوپسی، تشخیص و سپس تحت درمان قرار گیرند.

دکتر تیرگر گفت: بهره برداری درمانگاه مشترک زنان و پوست امکان تشخیص سریع ضایعات را برای دانشجویان و دستیاران گروه پزشکی فراهم می کند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.