کرمانشاه؛

امسال حدود سه هزار اشتغالزایی مستقیم ایجاد می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: امسال هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان به نتیجه می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نعمت‌اله حقیقی  با بیان اینکه تعهد کرده بودیم در سال 95 حدود 15 هزار شغل ایجاد کنیم، اظهار کرد:سال گذشته بیش از 16 هزار شغل در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد شده که فقط حدود 12 هزار مورد آن در سامانه رصد ثبت شده است.

وی از صدور هشت هزار پروانه صنفی در سال گذشته خبر داد و افزود: البته آمار فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ که هر کدام 20 تا 30 نفر اشتغالزایی دارند را محاسبه نکردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه 5114 مورد از مشاغل ایجاد شده را نیز مربوط به حوزه فرش دانست و یادآوری کرد: البته شغل ایجاد شده در حوزه فرش تمام وقت و کاملا پایدار نیست.

حقیقی با اشاره به اینکه سال گذشته 116 مورد پروانه صنعتی در استان صادر شده، تصریح کرد: در این بخش نیز با حداقل اشتغالزایی که برای هر واحد در نظر گرفتیم حدود 1600 شغل ایجاد شده است.

به گفته این مسئول، سال گذشته 67 واحد راکد استان نیز به چرخه تولید بازگشته که در این حوزه نیز 1400 شغل ایجاد شده است.

وی معتقد است، آمار کارت پیله‌وران و کارت‌های بازرگانی نیز در تعداد مشاغل ایجاد شده در سال 95 محاسبه نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه سپس به برنامه‌های امسال این سازمان اشاره داشت و ادامه داد: سال گذشته 240 مورد جواز تاسیس صادر کردیم که این عدد را امسال به 250 مورد می‌رسانیم، به علاوه در سال گذشته 116 مورد پروانه بهره‌برداری صادر کردیم که این تعداد امسال به 120 مورد خواهد رسید.

حقیقی خاطرنشان کرد: امسال هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی را در استان به نتیجه می‌رسانیم که برای حدود 2395 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.

وی ایران خودرو، قوطی سازی زمزم، ذوب آهن صحنه، ذوب آهن بیستون، بیستون تامین و ایلیا ذرت را از مهمترین صنایعی دانست که امسال به نتیجه می‌رسند و فقط بیش از 1200 نفر در همین چند واحد مشغول به کار خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، امسال 16 پروانه بهره‌برداری معدنی و 12 گواهی اکتشاف در استان صادر شود، به علاوه 5625 نفر کارت قالیبافی دریافت کنند و هشت هزار نفر آموزش فرش بافی ببینند.

به گفته این مسئول، پیش‌بینی شده امسال 9 هزار پروانه کسب جدید نیز در استان صادر شود.

حقیقی اظهار کرد: امسال حدود 18 هزار و 705 شغل در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد شود که 3750 مورد آن در بخش صنعت، 130 نفر در بخش معدن و 14 هزار و 825 نفر در بخش تجارت است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.