استاندار کرمانشاه گفت: باید برای ایجاد شغل برای جمعیت 110 تا 200 هزار نفری جوان و فعال بیکار استان برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از کرمانشاه؛اسدلله رازانی در جلسه شورای اشتغال استان که امروز (20 فروردین) برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع بیکاری در کل کشور، اظهار کرد: این امر در نامگذاری طلیعه سال که مقام معظم رهبری آن را با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه نرخ رشد بیکاری در استان از متوسط کشور بالاتر بوده، اظهار کرد: اهمیت بیکاری در استان کرمانشاه که بالاترین نرخ‌ بیکاری کشور را دارد دو چندان است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: وقتی که بیکاری مهمترین معضل استان و قشر جوان است، پس مهمترین مسئولیت و اولویت مدیران استان نیز بر همین موضوع معطوف است.

رازانی کارگروه اشتغال را مهمترین کارگروه استان در سال 96 برشمرد که از این پس جلسات آن هر دو هفته یکبار به صورت مستمر برگزار خواهد شد و گفت: حضور مدیران بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این شورا ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید برای ایجاد شغل در سال 96 یک هدفگذاری و تعداد مشخص داشته باشیم، یادآوری کرد: به این منظور باید یک تحلیل از وضعیت نیروی فعال بیکار و همچنین ورودی افراد در سن کار در سال جدید انجام داد که این تحلیل باید با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر اقتصادی استانداری ظرف دو هفته آینده انجام شود.

مدیر ارشد استان کرمانشاه یادآوری کرد: اگر بخواهیم نرخ بیکاری 22 درصدی پایان سال گذشته کرمانشاه را کاهش دهیم، باید هم جمعیت ورودی جدید را در نظر بگیریم و هم از نرخ جمعیت بیکاری که از قبل داشتیم بکاهیم.

رازانی توجه به همه حوزه‌ها برای ایجاد شغل را ضروری خواند و تاکید کرد: حوزه عمرانی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری کمک کند، اما متاسفانه در سال گذشته به دلیل تاخیر تصویب بودجه در مجلس و ابلاغ آن و تاخیر تنظیم موافقت‌نامه‌های داخل استان کارهای عمرانی دیر آغاز شد.

وی تصریح کرد: امسال قصد داریم تا 30 خرداد تبادل موافقت‌نامه‌ها را انجام دهیم و به فرمانداران تا 15 اردیبهشت وقت داده شده که پروژه‌های عمرانی شهرستان خود را معرفی کنند تا امسال برنامه‌های عمرانی استان را زودتر از سال قبل پیش ببریم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه توجه به ساخت و ساز حوزه مسکن، خدمات، تجارت، گردشگری، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، صنایع دستی، کارآفرینی روستایی و ... را نیز برای ایجاد اشتغال در استان ضروری خواند.

رازانی گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که هر سه ماه یکبار شاهد تغییر محسوس و مثبت نرخ بیکاری خصوصا نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم.

وی گفت: بر اساس آمارها هم اکنون حدود 110 تا 200 هزار نفر بیکار در سن فعالیت در استان داریم که باید برای آنها برنامه داشته باشیم.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.