رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از فعالیت 125 بازرس بهداشت در ایام تعطیلات نوروز در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری افزود: در قالب طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فرودین ماه سال جاری ۱۲ اکیپ نظارتی و ۱۱ اکیپ بازرسی از تمامی اماکن و مراکز حساس تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، اسکان مسافران، رستوران‌های بین‌راهی، سرویس‌های بهداشتی و پمپ‌بنزین‌ها بازدید کردند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۵ بازرس بهداشت در این ایام اضافه کرد: در مجموع 8 هزار و ۵۴۶ مکان مورد بازرسی قرار گرفته و از این تعداد ۱۶ هزار و۷۹۷ بازرسی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در طول تعطیلات نوروزی ۲۶ تن مواد غذایی فاسد در استان ضبط و معدوم شد.

اخوان اکبری با بیان اینکه در این مدت ۲۹ مکان غیربهداشتی و فاقد صلاحیت از جمله ۱۶ مکان عرضه قلیان در پی ۴۷۵ مورد بازرسی از ۷۶۲ مرکز تعطیل شدند، اضافه کرد: ۶۵۱ اخطار موارد بحرانی و غیر بحرانی نیز به متصدیان صادر شده است.

وی به ثبت ۱۸۱ مورد تخلف از مقررات بهداشتی اشاره و تأکید کرد: به منظور ارزیابی سلامت مواد غذایی یک هزار و ۳۸۴ نمونه از مواد غذایی صنعتی و سنتی تهیه شده و در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تأکید کرد: علاوه بر این ۹۱۳ مورد نمونه از آب آشامیدنی تهیه شده و ۹۹ درصد از نمونه‌ها مورد تائید آزمایشگاه‌ها قرار گرفته است.

اخوان اکبری به هزار و ۵۴۷ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی نیز اشاره و تأکید کرد: در ۹۸ درصد موارد آزمایشگاه‌ها وضعیت مطلوب اعلام کرده‌اند.

به گفته وی تمامی اماکن توزیع و تولید مواد غذایی و رستوران‌های بین‌راهی حداقل 3 بار مورد بازدید قرار گرفته و علاوه بر این ۱۴۳ بازدید مشترک با سایر دستگاه‌های نظارت و بازرسی نیز انجام شده است.

وی افزود: در طول ۴۳ روز فعالیت کاری مأموران بهداشت نیز ۲۳ هزار و ۴۳۵ نفر- ساعت بازدید انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.