رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از تعطیلی 12 واحد غیر بهداشتی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری گفت: طرح سلامت نوروزی در حوزه بهداشت با ۱۲۵ بازرس بهداشت محیط و نیروی پشتیبان در قالب ۱۲ اکیپ بازرسی و ۱۱ اکیپ نظارتی از یکم اسفند ماه آغاز شده و این فعالیت‌ها تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی افزود: از 25 اسفند ماه سال 95 تا 14 فروردین سال آینده 300 تکنسین در 42 پایگاه ثابت و پنج ایستگاه سلامت و نیز نیروهای امدادی اورژانسبا به ‌کارگیری 89 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورسیکلت اورژانس و یک دستگاه هلی‌کوپتر به عنوان اورژانس هوایی آماده خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان و آسیب‌دیدگان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به این‌که بازرسان دارویی معاونت غذا و دارو در ایام تعطیلات نوروزی از مراکز مربوطه طبق برنامه و موارد احتمالی تخلف نظارت و بازرسی انجام می‌دهند، افزود: در حوزه درمان نیز آماده‌باش کاملی وجود دارد که با اجرای برنامه کشیک‌های ایام تعطیلات پزشکان مقیم در بیمارستان و نیروهای پزشکی ملزم به حضور در مراکز مربوطه هستند و هم تجهیزات مورد نیاز که احیانا اگر نیاز داشته باشیم پیش‌بینی شده در اختیار مراکز درمانی اورژانس قرار بگیرد تا اقدامات لازم و به‌موقع برای خدمات‌رسانی به عموم مردم انجام شود و در این زمینه معاونت درمان با هدف کنترل وضعیت کاری و رفع نواقص احتمالی سرکشی‌ها و بازرسی‌های لازم را انجام خواهد داد.

اخوان‌اکبری گفت: بازرسان حوزه غذا و دارو نیز به صورت مداوم از فعالان مربوطه در کارخانجات مواد غذایی سرکشی می‌کنند و در صورت هر گونه موارد احتمالی تخلفات را گوشزد کرده و موارد احتمالی کنترل کیفیت را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت نیز بازرسان حوزه بهداشت معاونت بهداشت استان در سرتاسر استان در روزهای تعطیلات با حضور در مراکز عرضه، تولید و فروش مواد غذایی و رستورانهای شهری و بین راهی سرکشی می‌کنند و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: طرح سلامت نوروزی در حوزه بهداشت به دلیل اهمیت موضوع از یکم اسفند آغاز شده که بازرسان بهداشت از اماکن و مراکز توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی، آبهای گرم معدنی و نیز اماکن تولید آب آشامیدنی نظارت و بازرسی می‌کنند که این نظارتها در ایام تعطیلات و ساعات غیراداری تشدید می‌شود.

اخوان اکبری افزود: طبق آخرین گزارشات به دست آمده در طی 25 روز با اجرای 35 برنامه اکیپ در طرح سلامت نوروزی در حوزه بهداشت بهداشت و سلامت به تعداد یک هزار و 218 نمونه مواد غذایی سنتی و صنعتی و 528 نمونه آب آشامیدنی تهیه و به آزمایشگاه تحویل داده شده و 99 نمونه آب استخر نمونه‌برداری شده و به تعداد دو هزار و 568 مورد کلرسنجی از آب شرب در شهرها و روستاها انجام شده و حدود 10 هزار و 788 بازدید از مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی انجام شده ، 136 متخلف مراکز قضایی معرفی شده، 12 واحد غیربهداشتی تعطیل شده و 21 تن مواد غذایی فاسد تاریخ گذشته و غیرمجاز جمع‌آوری و کشف و ضبط شده که بیشتر مواد غذایی فاسد مربوط به رستورانها بوده است.

وی گفت: طرح سلامت نوروزی در حوزه بهداشت با 125 بازرس بهداشت محیط و نیروی پشتیبان در قالب 12 اکیپ بازرسی و 11 اکیپ نظارتی از یکم اسفند ماه آغاز شده و این فعالیتها تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

اخوان اکبری اظهار کرد: مرکز مدیریت عملیات بحران دانشگاه و ستاد هدایت دانشگاه نیز در ایام تعطیلات آماده خدمات‌رسانی هستند و در سطح دانشگاه نیز برنامه کشیک سلامت درمانی اجرا می‌شود که نیروها به صورت کشیک در ایام تعطیلات فعالیت دارند و برنامه‌ریزی شده که نظارتهای لازم در حوزه مربوطه به خصوص در مراکز درمانی با جدیت کامل انجام داده شود.

وی بیان کرد: شماره تلفن تیم مدیریت دانشگاه 335221 است که آماده دریافت هرگونه تماس و شکایت احتمالی در این حوزه است و در حوزه بهداشت 33521900 و 33522174 و شماره تلفن 1490 آماده دریافت هرگونه شکایت در حوزه بهداشت محیط است تا بتوانیم از این طریق با متخلفان برخورد قانونی انجام دهیم.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.