سومین کتاب ضرب المثل های بیرجندی با عنوان سخن پیر قدیم 3، به چاپ رسید.

برآبادی،مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت:سومین کتاب ضرب المثل های بیرجندی با عنوان سخن پیر قدیم 3 ، در جهت افزایش آگاهی عمومی و حفظ و صیانت از میراث شفاهی و ادبیات عامیانه به چاپ رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه تدوین مجموعه هایی از گنجینه های معنوی و میراث فرهنگی و بومی در حوزه مردم شناسی در دستور کار حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی است، تدوین مجموعه ضرب المثل های بیرجندی با عنوان «سخن پیرقدیم» تحت حمایت و نظارت این اداره کل، با همت و تلاش نویسنده و مؤلف غلامعلی سرمد در دستور کار قرار گرفت.

 مسئول حوزه پژوهش و مطالعات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: سومین جلد از این مجموعه نفیس در اسفند ماه 95 با 296 صفحه در قطع وزیری چاپ ومنتشر شد.

برآبادی تصریح کرد: جلدهای اول و دوم این کتاب نیز با همکاری ها و مساعدت های کارشناسی و مالی این اداره کل در سال های 1376 و 1392 به چاپ رسیده بود که مورد استقبال عموم همشهریان و هم استانی های گرانقدر و علاقمند به مواریث فرهنگی اصیل و بومی منطقه قرار گرفت.   

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار