در ایام نوروز، میزان فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:میزان فروش صنایع دستی در ایام نوروز امسال 574 میلیون تومان بوده که نسبت به نوروز 95 بیش از 30 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در نوروز امسال 175 غرفه صنایع دستی  و 15 سیاه چادر عشایری در استان برپا شد، افزود: بیشترین تعداد غرفه ها مربوط به شهرستان بیرجند با 42 غرفه در قالب سه بازارچه صنایع دستی و دو سیاه چادر عشایر وشهرستان طبس با 28 غرفه و یک سیاه چادر بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: بیشترین میزان فروش صنایع دستی هم مربوط به شهرستان طبس با رقم 342 میلیون تومان بوده است.
رمضانی میزان فروش صنایع دستی در شهرستان بیرجند را 61 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: از این میزان 52 میلیون تومان فروش مربوط به بازارچه صنایع دستی عمارت جهانی اکبریه بوده است.

وی گفت: صنایع دستی قابلیت ایجاد توسعه در مناطق شهری و روستایی را دارد و برای رفع فقر مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال می تواند موثر واقع شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار