در ایام نوروز میزان بازدید گردشگران از جاذبه های استان نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

رمضانی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت:3 میلیون و 375 هزار و 933 گردشگر از جاذبه های استان  در نوروز96 بازدید کردند که این میزان بازدید نسبت به نوروز سال گذشته 22درصد رشد داشته است.
وی  با اشاره به شعار نوروز امسال با عنوان «نوروز ۹۶، خدمات متفاوت» با رویکرد حقوق شهروندی افزود: تلاش کردیم امسال در راستای تحقق این شعار برنامه های متفاوت، شاد و بانشاط را در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در استان اجرا کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به استقبال گسترده مردم از جشنواره فرهنگی نوروزگاه در استان گفت: در قالب این برنامه که از 28 اسفند ماه 95 تا 12 فروردین سال جاری در تمامی شهرستان های استان برگزار شد تمامی صنایع دستی، آداب و رسوم هر شهرستان معرفی شد.
رمضانی به طراحی نرم افزار راهنمای گردشگری استان اشاره کرد و  افزود: این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید وios  طراحی و در اختیار مسافران و گردشگران قرار گرفت.
وی گفت: این اپلیکیشن شامل تاریخچه، آداب و رسوم، آثار تاریخی و گردشگری، جاذبه های طبیعی، موزه ها، خدمات رفاهی، صنایع دستی، حمل و نقل، مراکز زیارتی، سلامت و درمانی، بازی های محلی و مشاهیر هر شهرستان بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: امسال برای هر شهر یک کتابچه طراحی شد که خاص جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی و صنایع دستی هر شهر بوده و به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ و در اختیار گردشگران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گردشگری به یکی از اصلی ‌ترین محورهای توسعه استان باید تبدیل شود، گفت: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و با تلاش های گسترده بخش دولتی و خصوصی هم اکنون گردشگری در استان از رشد شتابنده ای برخوردار است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.