براثر استنشاق گاز منوکسیدکربن 84 نفر از مسافران نوروزی دچار گازگرفتگی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا عالی منش رییس اورژانس فارس با اشاره به اینکه از آغاز طرح امداد نوروزی، به علت مسمومیت گاز مونوکسید کربن 84 مسافر مسموم و دو نفر جان خود را از دست دادند، گفت:نوروز امسال آمار مسمومیت های مسافران با گاز مونو کسید کربن در فارس نسبت به پارسال  10درصد افزایش داشته است.

عالی منش افزود: در ایام تعطیلات نوروزی سردی هوا و بارش های اخیر باعث شده تا اغلب مسافران برای گرم شدن در چادرهای مسافرتی به تجهیزات غیر ایمن همچون پیک نیک و بخاری رو بباورند که این موضوع باعث بالا رفتن آمار قربانیان و مسمومان گازco2 شده است.
 
وی ادامه داد: سرگیجه، بی حالی و علائمی شبیه به سرماخوردگی نشانه های اولیه مرگ خاموش است که از لحظه شروع علائم تا مرگ تنها دقایقی فرصت باقی است.
 
عالی منش از مسافران خواست تا برای ایمنی بیشتر خود از کمپ های اسکان مسافران نوروزی استفاده کنند و از توصیه های آتش نشانان مستقر در این مکان ها برای کاهش خطرات و حوادث احتمالی بهره مند شوند.
 
رییس اورژانس فارس تصریح کرد: امسال 10هزار بروشور ایمنی از سوی آتشنشانی شیراز بین مسافران توزیع شده است و 80 آتشنشان و نیروی داوطلب در کمپ های اسکان به صورت شبانه روزی، پایش مسافران و میهمانان را عهده دار هستند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.