در پی افزایش تولید نفت شیل آمریکا، بهای نفت در سطح بازارهای جهان با کاهش مواجه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بهای نفت خام تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران درباره افزایش تولید نفت شیل آمریکا، روز دوشنبه در بازار آسیا کاهش یافت.

صبح امروز در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت/ نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه مه با 13 سنت کاهش، 47 دلار و 84 سنت خرید و فروش شد.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در همان ماه با هفت سنت کاهش، به 50 دلار و 73 سنت رسید.

شمار چاههای نفت فعال آمریکا که شاخص مهمی برای تولید محسوب می شود، هر هفته توسط شرکت خصوصی نفت و گاز «بیکر هیوز» منتشر می شود. بیکر هیوز روز جمعه بار دیگر، برای دهمین هفته متوالی از افزایش شمار چاههای فعال در آمریکا خبر داد که نشان دهنده افزایش تولید شرکت‌های نفت شیل است. شمار چاههای فعال نفت آمریکا اکنون به 652 مورد رسیده است که بالاترین سطح طی 18 ماه گذشته است.

این خبر تاثیر مثبت مذاکرات بین برخی کشورهای تولید کننده را برای تمدید توافق های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره کاهش سطح تولید که ژانویه 2017 با هدف افزایش بهای نفت و رساندن آن به سطح بالای بشکه ای 60 دلار به اجرا درآمد، از بین برده است.

این خبر پس از پایان نشست یک روزه کمیته وزیران در کویت اعلام شد. این کمیته وزیران سال گذشته توسط اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان برای بررسی تعهدات کاهش عرضه به منظور ایجاد تعادل در بازار تشکیل شد.
این کمیته در بیانیه نهایی خود از پیشرفت‌های محقق شده برای رعایت توافق‌های اوپک ابراز رضایت کرد و همه کشورهای شرکت کننده را به اقدام در جهت رعایت صد درصدی این توافق ترغیب کرد.

اوپک و 11 کشور غیرعضو این سازمان، از جمله روسیه، 30 نوامبر تصمیم گرفتند به منظور حمایت از بهای نفت که از سال 2014 به علت مازاد عرضه سقوط کرد، از اول ژانویه 2017 به مدت شش ماه سطح تولید خود را کاهش دهند.

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه «سی.ام.سی.مارکتس» گفت ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا از سه ماه پیش و همچنین شمار چاههای نفت فعال این کشور از ماه ژوئن روندی صعودی داشته است. بازارها شاهد آن هستند که هر چند اوپک سطح تولید خود را کاهش داده است، اما آمریکا تولید خود را افزایش می دهد و این موجب کاهش بهای نفت می شود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار