رضایی گفت:12 هزار و 399 زائر و مسافر نوروزی از 25 الی 28 اسفندماه در قم اسکان داده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت:با اشاره به اجرای طرح نوروزی از 25 اسفندماه 95 تا 15 فروردین ماه 96 ، از 12 هزار و 399 زائر و مسافر نوری اسکان داده شده در قم، 8 هزار و 580 تن در مدارس و 944 تن نیز در واحدهای اقامتی استان از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر اسکان یافتند.
 
رضایی افزود: 2 هزار و 875 تن از مسافران نوروزی نیز در میهمان سراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و اقامت گاه های موقت اسکان داده شدند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد:با تاکید بر اینکه امسال افزایشی در نرخ خدمات رسانی در واحدهای اقامتی استان قم نداریم، در طرح نوروزی از 25 اسفندماه به مدت یک ماه تیم های نظارتی بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی، مجتمع های پذیرایی و بین راهی، واحدهای اقامتی، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی نظارت می کنند.
 
35 واحدهتل، 27 واحدهتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند.
 
9 نمایشگاه صنایع دستی در هتل فدک، مهتاب، مجتمع زمزم، مجموعه آب و تاب، خانه تاریخی ملاصدرا، گنبد مقابر سبز، خانه تاریخی زند و عوارضی قم – تهران برای معرفی وعرضه صنایع دستی به میهمانان نوروزی در قم برپا شده است.
 
350 اثر تاریخی و نیز 10 اثر معنوی در این استان ثبت ملی و نزدیک به 800 اثر نیز در سطح استان شناسایی شده اند که قابلیت ثبت شدن به عنوان اثر ملی را دارند که این امر نشانگر سابقه بالای تاریخی قم است.
 
قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان است و از طرفی به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) همه ساله به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی و مناسبت های مذهبی شاهد حضور چندین میلیون زائر و مسافر است.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار