عبداللهی مهرگفت:رزرو اینترنتی استان‌های خراسان رضوی، فارس، هرمزگان و قم بیشترین تعداد متقاضی را برای سفر داشته‌اند .

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش قم گفت: ۳۲۰ مدرسه در قالب سه هزار و ۲۰۰ کلاس جهت اسکان مسافران نوروزی در قم آماده سازی می‌شود.
 
حسن عبداللهی مهرگفت:با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش قم جهت اسکان مسافران نوروزی ، با توجه به تصمیم گیری‌های صورت گرفته اسکان مسافران نوروزی آموزش و پروش در نوروز ۹۶ نسبت به سال‌های دیگر با تفاوت همراه است.
 
وی ادامه داد: امسال اسکان مسافران تنها در کلاس‌های گروه الف وب است و مدارس نوع ج هم تنها در صورت کمبود فضا در دو گروه اول آماده می‌شوند.
 
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش قم بیان کرد: با اشاره به اینکه رزرو اینترنتی اسکان نوروزی از پنجم اسفندماه آغاز شده است برای این مورد ۴۰ مدرسه که بیشتر آنها از نوع الف و در هسته مرکزی و نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) است تعیین شده‌اند.
 
وی ادامه داد: رزور اینترنتی از سردرگمی مسافران در شهر جلوگیری کرده و افرادی که به شکل اینترنتی ثبت نام کرده‌اند با همراه داشتن پرینت و کارت شناسایی می‌توانند به مدارسی که انتخاب کرده‌اند مراجعه کنند.
 
عبداللهی مهر ابرازکرد: با بیان اینکه ۳۲۰ مدرسه در قالب سه هزار و ۲۰۰ کلاس در قم جهت اسکان نوروزی آماده سازی شده‌اند، در صورت نیاز و با توجه به زائرپذیری شهر قم و احتمال افزایش سفرهای نوروزی آموزش و پرورش آمادگی دارد تا ۱۰۰ مدرسه دیگر را هم به این تعداد اضافه کند.
 
وی در ادامه به فعال شدن هفت پایگاه در چهار ناحیه آموزش و پرورش قم اشاره کرد و گفت: پایگاه اسکان سالن ورزشی امجدی و پایگاه اسکان در جوار تالار فرهنگیان در ناحیه یک، پایگاه اسکان مدرسه شاهدحضرت رقیه(س) و پایگاه ورودی جاده اراک در ناحیه ۲، پایگاه اسکان دبیرستان امام حسن مجتبی(ع) در ورودی ۷۲ تن، پایگاه اسکان مدرسه صاحب الزمان(ع) در بلوار امین و پایگاه اسکان در میدان نبوت قم از جمله این پایگاه‌ها هستند که مسافران نوروزی آموزش و پرورش می‌توانند به آنها مراجعه کنند.
 
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش قم عنوان کرد:با اشاره به اینکه اسکان‌های غیر اینترنتی هم از ۲۶ اسفندماه آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد ،کلیه مدارسی که در طرح اسکان نورزی حضور دارند در حال آماده‌سازی هستند.
 
وی تأکید کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در رزرو اینترنتی استان‌های خراسان رضوی، فارس، هرمزگان و قم بیشترین تعداد متقاضی را برای سفر داشته‌اند و تاکنون ۵۰ هزار نفر برای سفر به قم رزور اینترنتی کرده‌اند.
 
عبداللهی مهربیان کرد:به هزینه‌هایی که برای بهسازی مدارس جهت حال رفاه زائران صورت گرفته اشاره کرد وقیمت کلاس‌ها از ۱۸ الی ۲۵ هزار تومان است و با توجه به هزینه‌های بهداشتی و رفاهی که در مدارس انجام می‌شود آموزش و پرورش سود چندانی را از دریافتی‌ها ندارد و بیشتر دریافتی‌ها صرف هزینه می‌شود.
 
وی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون دغدغه هتلداران و مسافرخانه‌های نوروزی و گله‌مندی آنها از اسکان مسافرانی که جزو فرهنگیان نیستند، ابراز داشت: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت است و اگر وارد مسئله اسکان مسافران نوروزی شده به دلیل کمک به استان و رفاه حال مسافران است.
 
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش قم در ادامه به کافی نبودن زیرساخت‌های اسکان هتلی در قم اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر تنها ۹ هزار تخت برای اسکان مسافران وجود دارد و این در حالی است که رقم زائرانی که به قم سفر می‌کنند بسیار بالا است و این میزان تخت پاسخگوی نیاز نیست و به همین دلیل آموزش و پرورش در اسکان غیر فرهنگیان دخیل شده است.
 
وی ادامه داد: سال گذشته میزان سفر زائران به قم به قدری بود که حتی برخی از سالن‌های ورزشی هم جهت اسکان مسافران آماده سازی شد و این نشان می‌دهد که هتلینگ در قم باید بیشتر از چیزی که هست گسترش پیدا کند.
 
عبداللهی مهر افزود: پیک سفر به قم در تعطیلات اول عید است و در تعطیلات دوم سال حتی برخی از مدارس اسکان مسافران نوروزی آموزش و پرورش هم خالی است و این اتفاق قطعا برای هتل‌ها و مسافرخانه‌های شهر قم هم رخ می‌دهد و بنابراین اگر در دور دوم تعطیلات اتاق‌های هتل‌ها و مسافرخانه‌ها خالی باشد طبیعی است و ربطی به اسکان مسافران توسط آموزش و پرورش ندارد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار