امام جمعه مشهد گفت: آنچه امسال صورت گرفت انحراف از اقتصاد مقاومتی بود، برنامه براساس اقتصاد مقاومتی بود اما اجرا به نحوی بود که در اقتصاد مقاومتی انحراف شکل گرفت

اقتصاد مقاومتی در عمل دارای انحراف شد
 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: ولی فقیه سال 94 را سال اقتصاد مقاومتی اعلام کردند، اما سال 94 به شعار در این خصوص گذشت و بنابراین سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل معرفی کردند تا دولت، مجلس و آحاد مردم اقتصاد مقاومتی را در صدر کار های خود قرار دهند.

خطیب جمعه مشهد اظهار داشت: دولت ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی را با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور تشکیل داده، در دو مرحله ی سیاست گذاری و برنامه نویسی حدود 800 برنامه ارائه داد که قرار بود 120 برنامه از آنها در سال 95 اجرا شود.

وی گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی فقط برنامه ریزی شد اما عملی انجام نشد و این دلیلی بود برای اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی در کشور است.

آیت الله علم الهدی در خصوص مراحل انحراف در اقتصاد مقاومتی، دو مرحله اعمال انحرافی و اعمال متضاد با اقتصاد مقاومتی را معرفی کرد و افزود: اعمال منحرف تاکید بر فروش بیش از حد نفت خام به جای فرآوری نفت خام، برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تحریم ها به جای برنامه ریزی برای بی اثر بودن تحریم های در زندگی مردم، اتکا و تاکید بر سرمایه های خارجی، بی توجهی به مقاوم سازی اقتصادی است.

وی در خصوص، موارد تضاد در اقتصاد مقاومتی گفت: اقدامات تضعیف کننده تولید ملی و ورود کالاهای خارجی، واگذاری طرح های پیمانکاری به نیروهای خارجی در بخش نفت و گاز، صدور مجوز برای ورود کالاهای لوکس وفروشگاه های کالاهای خارجی از جمله ی این موارد هستند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: این موارد نقد به دولت نیست که اگر نقدی باشد اول به مجلس است، صحبت های من فقط بررسی کارنامه ی دولت در یک سال است و ما قدردان زحمات و تلاش دولت مردان هستیم.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
چقد اقتصاد مقاومتی خوب بود//تا به حال اقتصاد مقاومتی ندیده بودم