رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره‌شهر از شهر تاریخی سیمره و تنگه بهرام چوبین به عنوان پربازدیدترین مناطق استان در ایام نوروز نام برد.

پر بازدید ترین مناطق ایلام در ایام نوروزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،سیدمجتبی فرهادی گفت: شهرستان دره‌شهر واقع در شرق استان ایلام دارای جاذبه‌‌های تاریخی و طبیعی بسیاری‌است و رتبه اول به لحاظ گردشگری را در استان داراست.
 
وی بیان کرد:‌ برای رضایت خاطر و آسایش و رفاه حال گردشگران در ایام نوروز تدابیر لازم برای اسکان مسافران در سطح شهرستان و مناطق اطراف پیش‌بینی شده و به همین منظور 100 تا 150 هزار اقامتگاه مانند سیاه‌چادر ، مهمانسراها، خوابگاه ادارات، خانه معلم، مدارس و مراکز بخش خصوصی آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.
 
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره‌شهرعنوان کرد: امسال سفره‌ هفت سین نوروز 96 در موزه باستان‌شناسی این شهرستان چیده می‌شود و پخت غذای محلی، موسیقی محلی و اجرای بازی‌های بومی و محلی در قلعه تاریخی میرغلام این شهرستان برگزار می‌شود.
 
فرهادی اظهارکرد: برای بازدید گردشگران نوروزی اجرای برنامه‌ در خانه‌های بوم‌گردی در چند روستای این شهرستان مانند گاومیشان و شیخ‌مکان را نیز خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان دره‌شهر افزود: شهر سیمره، تنگه بهرام چوبین، پل گاومیشان، موزه باستان‌شناسی دره شهر، سراب طبیعی دره‌شهر، منطقه کبیرکوه، روستای فرهاد آباد، قلعه میرغلام و دژ تاریخی پوراشرف شیخ مکان جزو زیباترین اماکن‌ برای بازدید گردشگران بوده و همه ساله جزو پربازدیدترین نقاط شهرستان دره‌شهر و در سطح استان است.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.