فراکسیون بارزانی ها در پارلمان عراق، نخست وزیر این کشور را تهدید به فراخوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس فراکسیون حزب دمکرات در پارلمان عراق در گفت وگو با رسانه های کردی اقلیم ، تهدید کرد اگر بغداد سهمیه دارویی اقلیم کردستان عراق را قطع کند، آنها نخست وزیر یا وزیر بهداشت را به پارلمان فراخواهند خواند.

وی  با اعلام این مطلب گفت: برخی جریانهای سیاسی باتوجیه اینکه دولت اقلیم نفت خود را بصورت مستقل روانه بازارهای جهانی و درآمدهای آن را به بغداد برگشت نمی دهد می کوشند سهمیه دارویی اقلیم کردستان عراق را قطع کنند.

وی افزود: هنوز قطع سهمیه دارویی اقلیم کردستان عراق قطعی نشده است، اما اگر این اتفاق بیافتد ائتلاف کردستانی در پارلمان عراق نخست وزیر و یا وزیر بهداشت را به پارلمان عراق احضار خواهد کرد.

براساس قانون بودجه عراق برای سال 2017 میلادی دولت اقلیم کردستان عراق در مقابل صادرات روزانه 550 هزار بشکه نفت 17 درصد از سهم خود را از محل بودجه دریافت می کند.
 
برغم تصویب این قانون، دولت اقلیم کردستان عراق از صادرات نفت از طریق دولت مرکزی امتناع کرده و درآمدهای حاصله از آن بدون بازگشت به خزانه دولت مرکزی به صندوق اقلیم کردستان عراق واریز می شود.

اخیرا وزارت نفت عراق در پاسخ به نامه یکی از اعضای پارلمان عراق در پاسخی رسمی اعلام کرد دولت مرکزی هیچ اطلاعی از میزان صادرات و نحوه فروش نفت اقلیم کردستان عراق ندارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار