خالد الملا گفت بسیاری از سازمان‌های تروریستی در منطقه، مورد حمایت بازرگانان، سازمان‌ها و روحانیون عربستانی هستند.

رئیس جماعت علمای عراق: بسیاری از گروه‌های تروریستی تحت حمایت سعودی‌ها هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای عراق، در مصاحبه با شبکه المیادین در گلاسکو در اسکاتلند گفت شک و شبهه‌ای وجود ندارد که بسیاری از سازمان های افراطی در منطقه که عامل جنایات تروریستی اند، مورد حمایت بازرگانان، سازمان ها و روحانیون عربستانند.

مجری المیادین از شیخ خالد الملا پرسید انفجارهای تروریستی روز گذشته سوریه که فرقه یا مذهب مشخصی را هدف قرار نمی دهد، بلکه برضد همه مذاهب است، چه معنی و پیامی دارد؟

شیخ خالد الملا گفت از زمانی که داعش وارد عراق و سوریه شد و برضد همه گروه‌ها و مذاهب از شیعه گرفته تا سنی، مسیحی و ایزدی مرتکب جنایت شد، متاسفانه این حملات تروریستی وحشیانه در منطقه گسترش یافته است. هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد که افراط‌گرایان و تندروهایی که چنین جنایاتی را رقم می زنند، هیچگونه اعتقاد و انگیزه دینی واقعی ندارند؛ بلکه بازیچه های سیاست و سیاستمداران هستند.  دستگاه های اطلاعاتی برخی کشورها از سازمان هایی مانند القاعده و داعش استفاده ابزاری می کنند و چنین جنایاتی را در منطقه رقم می زنند.

وی افزود: انفجارهای تروریستی خونین در حالی رخ می دهد که ما شاهد سکوت کشوهای عربی و اسلامی هستیم، هرچند چنین سکوتی فقط در برابر این انفجارها نیست بلکه این سکوت را در برابر جنایت ها در یمن نیز مشاهده می کنیم 

رئیس جماعت علمای عراق در ادامه اضافه کرد من یقین دارم که عربستان به طور کامل متوجه شده که خطای بسیار بزرگی مرتکب شده است، چه در دخالت کردن در عراق و چه دخالت در یمن، زیرا بسیاری از سازمان های افراط گرا از طرف عربستان حمایت می شوند، از طرف بازرگانان، سازمان ها و روحانیون سعودی حمایت می شوند، من نمی گویم به طور مستقیم از طرف دولت عربستان حمایت می شوند، اما با اطمینان می گویم که سازمانها و افراد و بازرگانان سعودی، این سازمان های تروریستی را حمایت کرده اند و همچنان حمایت می کنند،

وی افزود:  در یمن دهها هزار نفر از مردم بیگناه شهید شده اند. سیاست های عربستان، این کشور را در تنگنا قرار داده است و این در حالی است که عربستان به علت این جنگ ها دارای مشکلات بسیاری است؛ زیرا عربستان خود را وارد جنگ هایی کرده است که هیچ ضرورت و فایده ای برای سعودی‌ها نداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار