استاندار فارس گفت: صنایع راکد فارس 567 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدمحمدعلی افشانی استاندار فارس گفت: صنایع راکد و نیمه فعال این استان 567 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و مشکل نقدینگی فراروی این واحدها از میان برداشته شد.

افشانی افزود:  استان فارس به میزان 110 درصد سهم تعیین شده برای این استان به تعهدات خود در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید عمل کرده است و این در حالی است که متوسط پرداخت این تسهیلات در سطح کشور 57 درصد است.

وی با بیان اینکه استان فارس همچنین برترین عملکرد را در میان استان های کشور در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته است، ادامه داد: از سال 44 تا ابتدای فعالیت دولت یازدهم 604 روستا در استان فارس گازرسانی شده بودند و تنها در دولت تدبیر و امید 743 روستا گازرسانی شده است که معادل 50 سال گازرسانی به اضافه 143 روستا است.

افشانی بیان کرد: علاوه بر این روستاها، 26 شهر در دولت تدبیر و امید در استان فارس گازرسانی شده اند.

وی اظهار داشت: فساد موریانه وار ساختار اداری را خواهد خورد و قاچاق کالا نیز نوعی فساد است چرا که بدون پرداخت عوارض و بدون هیچ کنترلی وارد بازار می شود و توان رقابت را از کالای ایرانی می گیرد.

استاندار فارس در ادامه اظهار کرد: در شورای عالی آب تصمیمات خوبی برای استان گرفته شده که اعتبار آبخیزداری استان برای سال 96 سه برابر شده همچنین مصوب شده که350 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گیرند که شهرستان خرم بید باید از این فرصت استفاده کند.
 
افشانی گفت: یکی از راهکارهای مبارزه با خشکسالی تغییر الگوی کشت و تغییر روش آبیاری است.
 
وی افزود: حاکمیت قانون نیاز امروز جامعه است و بیماری' افتخار کردن به عدم حاکمیت قانون' باید درمان شود.
 
افشانی ادامه داد: 2 طرح ساخت کتابخانه و ساخت پارک را در شهرستان دنبال و اجرایی خواهیم کردو آموزش و پرورش باید کتابخوان تربیت کند.
 
استاندار فارس تصریح کرد: با افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان محور صفاشهر از رونق نخواهد افتاد چرا که تریلر و کامیون نمی تواند از این آزادراه عبور کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار