ضرورت ساخت سد برای مهار سیلاب ها در استان فارس الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ افشانی استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی فارس بیان کرد: آبخیزداری، آبخوان داری و سد سازی برای مهار سیلاب ها در استان فارس الزامی است.


وی تصریح کرد: پس از وقوع سیل اخیر، 31 میلیون متر مکعب آب در مخزن سد چشمه عاشق نی ریز ذخیره شد که موجب تقویت سفره های آب زیر زمینی در وسعت فراوانی اطراف این محوطه می شود و این سد در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

سیل اخیر باعث شد مسئولان کشور توجه بیشتری به مسائل سد سازی فارس داشته باشند و بدانند سدسازی کار خوب و با اهمیتی است.

استاندار فارس اظهار کرد: 350 هزار هکتار آبیاری نوین طی پنج سال در استان فارس، معادل سالانه 70 هزار هکتار اجرایی خواهد شد که بخش کشاورزی فارس باید ظرفیت خود را برای اجرای این برنامه افزایش دهد.
 
 افشانی گفت: برای اجرای این طرح 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: افزایش سه برابری اعتبارات آبخیزداری در هر سال و سه برابر شدن اعتبارات تجهیز و نوسازی اراضی فارس را از مصوبه شورای عالی آب در خصوص استان فارس است.

رئیس جهاد کشاورزی فارس نیز در این نشست بیان کرد:  21 هزار حلقه چاه در استان خشک شده است و سایر چاه ها نیز دچار کاهش دبی و افت کیفیت شدید شده اند.

قاسمی با اشاره به اینکه برداشت آب از چاه ها و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی باید کاهش یابد ادامه داد: کشت های فعلی با محصولات کم آب بر مانند دانه های روغنی و گیاهان دارویی جایگزین شوند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.