مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از افزایش تعداد پرونده تخلفات رانندگی و شرکت‌های حمل و نقل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ زندی‌فر با بیان اینکه این مهم نشان از دقت نظر دستگاه ناظر در اعمال قانون دارد گفت: امسال ۳۵۷ فقره پرونده تخلفات رانندگی در کمیسیون ماده ۱۱ لرستان تشکیل شده که نسبت به سال گذشته با ۲۷۱ فقره پرونده از رشد ۳۱ درصدی برخوردار است. از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در کمیسیون ماده ۱۱ امسال ۱۱۴ مورد به تذکر کتبی، ۲۳۱ مورد به لغو کارت هوشمند رانندگی و ۱۲ فقره به برائت منجر شده است‌.

وی با بیان اینکه امسال پرونده‌های تشکیل شده برای شرکت‌های حمل ونقل در کمیسیون ماده 12 رشد 22 درصدی را نشان می ‌دهد، افزود: امسال در کمیسیون ماده ۱۲ برای ۲۷ شرکت حمل و نقل پرونده تخلف تشکیل شده در حالی که سال گذشته این آمار ۲۲ فقره بوده است.

وی افزایش تعداد پرونده‌ها را دقت نظر کارشناسان مربوطه در اعمال قانون دانست و گفت: در بحث ایمنی باتوجه به اهمیت جان مردم با هیچ فرد حقیقی و حقوقی شوخی نداریم و طبق قانون عمل می‌شود.

زندی‌فر از کاهش تعداد پرونده‌های تصادفات در امسال خبر داد و گفت: در سال ۹۴ تعداد پرونده تصادفات ۷۰ فقره بوده و این آمار امسال به ۴۰ مورد کاهش یافته است. کمیسیون ماده ۱۱ براساس اصل ۱۲۳ قانون اساسی وظیفه رسیدگی به تخلفات رانندگی و کمیسیون ماده ۱۲ نیز ارزیابی تخلفات موسسات و شرکت‌های حمل و نقل را عهده‌دار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.