وزیر نفت از برنامه ریزی این وزارت برای استخراج از میدان نفتی پارس جنوبی برای نخستین بار خبر داد.

استخراج از میدان نفتی پارس جنوبی برای نخستین باربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان،  وزیر نفت امروز در رشت از برنامه ریزی وزارت نفت برای استخراج از میدان نفتی پارس جنوبی برای نخستین بار خبر داد.

بیژن نامدار زنگنه اظهار داشت : برای استخراج و تولید روزانه 35 هزار بشکه نفت از این میدان برنامه ریزی شده است که از چند هفته آینده این کار آغاز می شود .
 
وی گفت : برای بهره برداری از میدان نفتی پارس جنوبی یک تاسیسات بسیار گسترده که عمدتا در دریا مستقر شده و همچنین پالایشگاهی بر روی کشتی نصب شده است.
 
وزیر نفت گفت : در حوزه خشکی بیشترین تمرکز بر روی توسعه حوزه های نفتی مشترک یادآوران ، یاران و آزادگان در غرب کارون است که امید است تولید در این مناطق به 280 هزار بشکه در روز و حتی بیشتر برسد .
 
وی به میدان نفتی سردار جنگل در دریای خزر نیز اشاره کرد و گفت : این میدان نفتی با کشورهای دیگر مشترک نیست.
 
زنگنه با بیان اینکه برای توسعه میدان نفتی سردار جنگل نیازمند سرمایه گذاری یک شرکت با تجربه در آب های عمیق هستیم ، افزود : برخلاف میدان های نفتی جنوب که کم عمق هستند این میدان نفتی حدود 800 تا 900 متر در عمق دریای خزر قرار دارد که نیازمند سرمایه گذاری شرکتی باتجربه با تجهیزات و امکانات بزرگ و جدید است.
 
وی تصریح کرد : اگر چنین شرکتی پیدا شود و سرمایه گذاری کند ما هم تجربه لازم را در این زمینه کسب می کنیم .
 
انتهای پیام/م.ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.