صنعت نفت در زمان کوتاه به اوج بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، استاندار گیلان   با اعلام این مطلب در نشست  با  وزیر نفت اعلام کرد : اثرات این بازگشت را می توان در رشد اقتصادی کشور و همچنین اقتدار ایران در عرصه دیپلماسی و مجامع بین المللی  مشاهده کرد.
 
  محمدعلی نجفی افزود  : با تدبیر دولت یازدهم ، اجرای بر جام و تلاش دست اندرکاران پر توان صنعت نفت این صنعت مهم در کمترین زمان بار دیگر به دوران اوج خود بازگشته است.
 
محمدعلی نجفی گفت : اثرات این بازگشت در صنعت نفت را می توان در رشد اقتصادی کشور و همچنین اقتدار ایران در عرصه دیپلماسی و مجامع بین المللی  به خوبی مشاهده کرد.
 
وی  اظهار داشت  : از جمله دستاوردهای بسیار ذی قیمت و مهم وزارت نفت ، توسعه گاز رسانی در روستاها و مناطق شهری و کمتر توسعه یافته است بطوریکه ضریب پوشش گاز رسانی در روستاها در ابتدای دولت یازدهم  67 درصد بود که به رغم محدودیت های اعتباری به 95 درصد رسیده است.
 
استاندارگیلان تشکیل شورای کشاورزی ، کارگروه رفع موانع تولید ، کارگروه تعیین تکلیف واحدهای جانشین شده توسط بانک ها در شهرک های صنعتی ، ایجاد و راه اندازی سامانه جامع ارائه خدمات الکترونیک سرمایه گذاری خارجی ، تشکیل کارگروه وصول مطالبات معوق بانکی ، تشکیل ساختار اجرایی توسعه شرکت های دانش بنیان ، اجرای طرح روستای فاقد بیکار ، اجرای طرح مشترک توانمند سازی جامعه هدف روستائیان از جمله اقدامات بارز و ابتکاری مدیریتی ، نرم افزاری و ساختاری اقتصاد مقاومتی در استان به شمار می رود.
 
محمدعلی نجفی همچنین به سایت نفتی سردار جنگل رودسر اشاره کرد و گفت :  اگرچه اعتباراتی برای اجرای این طرح اختصاص داده شده اما اعتبارات تخصیصی جذب نشده است.
وی افزود : هنوز برای حل مشکل 90هکتار زمین این سایت و تصرف آن مبلغی تخصیص نیافته است.
استاندار گیلان در ادامه ساخت 4 سد لاستیکی در گیلان و همچنین شروع ساخت 7سد لاستیکی دیگر و 2 سد بزرگ را از اقدامات اساسی استان برای بهره گیری بیشتر از آب باران در گیلان عنوان کرد.
محمد علی نجفی یکی از مشکلات و موانع سر راه توسعه و سرمایه گذاری در استان را وجود خط لوله سراسری گاز با حریم 250 متر از رودبار تا آستارا اعلام کرد  و گفت  : این مانعی برای استفاده از یک و 8 دهم درصد از عرصه های طبیعی مستعد و مرغوب استان شده است.
 
وی خواستار تغییر کلاس خط لوله مذکور در نواحی پر جمعیت و عرصه های مستعد سرمایه گذاری شد.
 
نماینده رودسر و املش و رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس هم در این نشست خواستار اختصاص اعتبار برای تکمیل 2سد نیمه تمام پلرود و شفارود شد و گفت : سد سپیدرود با بیش از 50 سال قدمت در سال های آینده قادر به تامین آب مطمئن زراعی نخواهد بود.
 
اسدلله عباسی به فرسودگی زیرساخت های استان در بخش آب و برق اشاره  و تصریح کرد  : این فرسودگی در برف اخیر به خوبی خود را نشان داد که باید با نوسازی زیرساخت ها این مشکل را اساسی برطرف کرد. 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.