وزیر نفت از تشکیل کارگروهی در تهران برای بررسی مشکلات و رونق ظرفیت های گردشگری استان های شمالی خبر داد.

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات و ظرفیت های گردشگری استان های شمالیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛ بیژن نامدار زنگنه امروز در نشست توسعه ی گردشگری گیلان در رشت ظرفیت های طبیعی و تاریخی گیلان را برای رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری قابل توجه دانست و گفت : در حال حاضر زیرساخت های لازم حمل و نقلی از قبیل خط آهن ، آزادراه و فرودگاه در گیلان مهیا شده و این برنامه های دولت می تواند در بستر رونق صنعت گردشگری به تحول اقتصادی و تسریع در روند توسعه ی گیلان منجر شود.

قائم مقام فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی در گیلان  برنامه های بخش خصوصی برای توسعه ی صنعت گردشگری گیلان را نشان از ظرفیت های بالقوه ی گیلان در این حوزه اعلام  کرد و افزود : دولت نیز با مهار تورم تلاش دارد روند نزولی سود تسهیلات بانکی را تداوم دهد و زمینه ی بهره گیری سرمایه گذاران حوزه ی گردشگری از منابع بانکی را فراهم کند.

بیژن نامدار زنگنه اجرای طرح های گردشگری از طریق تخصیص اعتبارات دولتی را ناممکن دانست و اذعان داشت : اگر بسترهای لازم برای رونق گردشگری را مهیا کنیم بسیاری از معضلات از قبیل بازار فروش صنایع دستی و اقتصاد هنرمندان این بخش حل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع آثار تاریخی و مذهبی در گیلان بر لزوم توجه جدی به حفظ و نگهداری بناهای تاریخی تاکید کرد و افزود: بهترین شیوه در این بخش کسب درآمد از طریق عوارض ورود و بازدید و صرف آن برای نگهداری بناها است.

استاندار نیز در این نشست رونق صنعت گردشگری را از برنامه های محوری دولت در گیلان برای تحقق اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و از وزیر نفت خواست پیگیری های لازم را برای بهره گیری بخش خصوصی از منابع صندوق توسعه ی ملی و تسهیلات بانکی به عمل آورد.

محمد علی نجفی همچنین تاثیرات رونق بخش گردشگری بر صنعت وکشاورزی را غیر قابل انکار دانست و گفت: ورود سالانه 15 میلیون گردشگر داخلی به گیلان ظرفیت مناسبی است تا روند توسعه در گیلان با برنامه ریزی حساب شده تسریع شود.

رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در این نشست گزارشی از عمده ترین طرح های در دست اجرای بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان ارائه و تصریح کرد : امسال 170 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 30 طرح گردشگری در گیلان تخصیص یافته که نشان از عزم جدی دولت برای حمایت از صنعت گردشگری دارد.
 
 
انتهای پیام/ ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.