مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در یازده ماه امسال 73 میلیون و 94 هزار تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود:این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال  25 درصد افزایش یافته است.
 
وی گفت: 48 میلیون و 987 هزار تن کالای غیر نفتی و 24 میلیون و 107 هزار تن فرآورده های نفتی است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: حجم کل کالاهای ترانزیت شده از بندرشهید رجایی چهار میلیون و 16 هزار و 353 تن است که افزایش 2 درصدی دارد.
 
عفیفی پور گفت: همچنین در این مدت 32 میلیون و 633 هزار تن کالای غیرنفتی با 51 درصد افزایش و هفت میلیون و 462 هزار تن کالای نفتی با 33 درصد افزایش، صادر شده است.
 
وی افزود: هشت میلیون و 828 هزار تن کالای غیرنفتی و 2 میلیون و 984 هزار تن مواد نفتی نیز وارد کشور شده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت 2 میلیون و 82 هزار و 450 کانتینر با رشد 35 درصدی در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.
 
عفیفی پور افزود: دو میلیون و ۱۳ هزار و ۳۸۸ تن کالای غیرنفتی نیز با خطوط کشتیرانی فیدری (کشتی های کوچک )به بنادر دیگر ترانشیپ شد که افزایش 80 درصدی دارد.
 
وی گفت گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷۵ هزار و ۶۵۲ تن کالا کابوتاژ انجام شده است .
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  افزود: 3 هزار و 704 فروند شناور در این بندر پهلو گرفت که سه هزار و 2 فروند از آن شناورهای بالای هزار تن بوده که هفت درصد افزایش داشته است.
 
بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور در 23کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است که بیش از 60درصد صادرات و واردات کشور از این بندر صورت می گیرد.
 
انتهای پیام/ف
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.