تالار تخصصی معاملات و ایستگاه های معاملاتی پسته در بورس کالا با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا در مراسم رونمایی از عرضه پسته در بورس کالا، گفت: رقابت خوبی بر سر محصولات کشاورزی با کیفیت در بورس کالا شکل گرفته و البته تنظیم بازار محصولات کشاوزی نیز از این طریق رخ داده است.
 
وی ادامه داد: بخش کشاورزی رونق قابل ملاحظه ای یافته به طوری که در سال 95 رشد 213 درصدی از نظر وزن را تجربه کرد، این در حالی است که در سال جاری کل معاملات بورس کالا 38 درصد رشد داشته و بخش عمده آن در قراردادهای مشتقه بوده است. 
 
سلطانی نژاد با اشاره به سبقت گرفتن بازار مشتقه از ارزش بازار نقدی گفت: رشد 20 درصدی در معاملات بازار مشتقه نسبت به بازار نقدی رخ داده و پسته هم این پتانسل را دارد که برای آینده بازار 5 هزار میلیارد تومان آن را برنامه ریزی کنیم. 
 
وی اظهار کرد: وقتی محصولی بخواهد بورسی شود باید انبارهای خوب داشته و صادراتی باشد و ایران باید در کشف قیمت پسته در دنیا نقش داشته باشد. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار