مبادی ورود کالا قاچاق باید شناسایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ استاندار سیستان وبلوچستان در هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان وبلوچستان بر شناخت مبادی ورود کالا اعم از اسکله ها و معابر مرزی با استانهای همجوار که تبدیل به نقاط امن برای قاچاقچیان شده تاکیدکرد.

علی اوسط هاشمی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را امری جدی دانست و گفت: مقام معظم رهبری شخصا در مقوله مبارزه با قاچاق کالا و ارز ورود پیدا کرده اند که ورود ایشان حکایت از عمق نگرانی و تهدید جدی قاچاق کالا برای اقتصاد کشور دارد لذا به معنای حقیقی کلمه باید مبارزه کرد .
 
وی بر محافظت و صیانت جدی از منابع تأمین کننده منافع مرزنشینان تاکید کرد و افزود: مرز و مرزنشین یک فرصت اقتصادی و اجتماعی برای کشور است که تضییع حق مرزنشینان زمینه ساز اشتیاق به گریز از قانون و دسترسی به منابعی غیرقانونی را به دنبال دارد . 

استاندار سیستان وبلوچستان  همچنین خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از فرماندهی مرزبانی ، اطلاعات ، نیروی انتظامی و دبیرخانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برای آسیب شناسی و بررسی واقعیت ها و نقاط ضعف استان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از عملکرد برخی از مدیران استانی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: پیشرفت دستگاههای ذیربط در برنامه ها و طرحهای مصوب سال 95 امیدوارکننده و گزارشات مربوطه موید تغییر در نوع رویکردها و شاخص ها است ، هرچند هنوز در برخی از بخشها عملکرد مناسب نیست.

وی مجهز نمودن ناوگان مسافری برون شهری به سامانه نرم افزاری سپهتن را طرحی ارزشمند در جهت ارتقاء ضریب امنیت و کنترل وسایل حمل و نقل عمومی و تضمین آسایش مسافران عنوان کرد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار