رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت سوریه در ژنو گفت مسئله مبارزه با تروریسم حدود هشتاد درصد از مذاکرات را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: بشار الجعفری، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در نشست خبری در ژنو گفت: مسئله مبارزه با تروریسم حدود هشتاد درصد از مذاکرات را به خود اختصاص داد. 

الجعفری افزود: مبارزه با تروریسم به بندی در جدول کاری مذاکرات ژنو تبدیل شده است. بحث ها درباره تروریسم هنوز پایان نیافته است. به مسئله برگزاری انتخابات نپرداختیم، زیرا این مسئله به موضوع قانون اساسی ارتباط دارد.

وی اعلام کرد: در دور قبلی مذاکرات ژنو، سندی را درباره چارچوب اساسی مذاکرات در اختیار استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه قرار داده بودیم. پیشنهاد کردیم اصلاحاتی در برگه ای که دی میستورا به ما ارائه کرد، صورت گیرد. این برگه دوازده بند دارد که ملاحظات خود را درباره آن بیان کردیم.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت سوریه ادامه داد: اشتباه استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه آن است که همه گروه های مخالف سوری را در یک هیئت متحد نکرده است که این مسئله نقض قطعنامه 2254 شورای امنیت است. تشکل مخالفان سوری وابسته به ریاض به مخالفت با قرار گرفتن بحث درباره مبارزه با تروریسم در دستور کار مذاکرات، عادت کرده است.

بشار الجعفری گفت: تا زمانی که بحث درباره مسئله مبارزه با تروریسم ادامه داشته باشد، برای مطرح کردن هیچ موضوعی مشکلی نداریم. با دستور کار مذاکرات موافقت کردیم و با دی میستورا برای موفقیت مذاکرات همکاری خواهیم کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار