مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: گازرسانی به منازل در یک برنامه ۳ ساله در همه محله‌های زاهدان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمدحسن طهرانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان، افزود :شرکت گاز استان سال 86 با اتمام خط انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر تشکیل شد و در حال حاضر 1200 مشترک گاز خانگی و 2 نیروگاه متصل به گاز در ایرانشهر وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تاکنون مطالعات لازم جهت گازرسانی به 20 شهر سطح استان انجام شده، گفت: تاکنون حدود 80 درصد مطالعات مربوط به گازرسانی شهرهای خاش، چابهار، کنارک و زابل انجام شده است.

وی بیان کرد: 1350 کیلومتر شبکه گازرسانی درون شهری برای زاهدان پیش‌بینی شده و تاکنون همه مطالعات و طراحی‌های این شبکه بر‌اساس روش‌های روز انجام شده و به اتمام رسیده است.

طهرانی گفت: گازرسانی به منازل در یک برنامه 3 ساله در همه محله‌های زاهدان انجام می‌شود و "بلوار جمهوری، بلوار بزرگمهر، بلوار دانشجو، خیابان دانشگاه و منطقه زیباشهر" نخستین محل‌هایی هستند که از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تاکید کرد: پیمانکار فاز نخست علمک‌گذاری و اشتراک‌پذیری شامل محدوده خیابان‌های جمهوری و بزرگمهر و منطقه زیباشهر مشخص شده و عملیات اجرا از اوایل سال آینده آغاز می‌شود.

وی گفت: تلاش شده تا بخش عمده کار گازرسانی درون شهری، برون‌سپاری شود و در این راستا مناقصه مربوط به اجرای 350 کیلومتر از شبکه درون شهری انجام شده و مناقصه واگذاری فاز دوم هم سال آینده برگزار می‌شود.

طهرانی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی انجام شده قرار است 140 هزار مشترک در شهر زاهدان از نعمت گاز بهره‌مند شوند، افزود: در جریان گازرسانی درون شهری سالی 400 کیلومتر گازرسانی برنامه‌ریزی شده که بخش عمده‌ای از شهر را درگیر می‌کند و گازرسانی به همه مردم زاهدان نهایتاً تا سال 1400 به اتمام می‌رسد.

شهرک صنعتی زاهدان اوایل سال آینده گازدار می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت گازرسانی به بخش صنعت و همچنین اجرای کامل شبکه گازرسانی و اتمام آزمایشات مربوط به این شبکه در مجموعه شهرک صنعتی زاهدان، این مجموعه اوایل سال 96 گازدار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده قرار است سالی 25 تا 30 هزار مشترک وارد شبکه گازرسانی زاهدان شوند، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای آموزش نحوه استفاده از گاز در استان از طریق صدا و سیما، نصب بنر و پخش بروشور انجام شده است.

طهرانی تصریح کرد: عده‌ای از مردم زاهدان تاکنون منازل خود را جهت استفاده از گاز مایع لوله‌کشی کرده‌اند که این لوله‌کشی جهت بهره‌برداری از گاز شهری قابل استفاده نیست.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه لوله‌کشی گاز درون منازل باید به تایید کارشناسان سازمان نظام مهندسی استان برسد، پیشنهاد می‌شود مردم لوله‌کشی منازل خود را پس از اتمام عملیات گازرسانی درب منازلشان انجام دهند تا نیاز به تعویض لوله‌ها و دوباره‌کاری نباشد.

گازرسانی به روستاها در اولویت دوم است

وی عنوان کرد: هزینه مربوط به حق اشتراک برای منازل مسکونی 210 هزار تومان است و هزینه ماهیانه مصرف گاز مشترکان نیز متناسب با میزان مصرف آنها تعیین می‌شود.

طهرانی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی شرکت گاز ابتدا شهرها و سپس روستاها گازرسانی می‌شند، اضافه کرد: مطالعات و زیرساخت کارشناسی برای گازرسانی به روستاهای اطراف زاهدان که گازرسانی به آنها از نظر فنی و اقتصادی به صرفه محسوب شود، انجام شده و به اتمام رسیده است.

گاز به دروازه شهر زاهدان رسید

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت گاز ایران نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان گفت: مشعل گاز صبح فردا توسط رئیس جمهور در زاهدان روشن می شود.

حمیدرضا عراقی : بزرگترین پروژه دولت یازدهم در استان سیستان و بلوچستان پروژه گاز رسانی بود.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش هایی که انجام شده پروژه گازرسانی به شهر زاهدان به پایان رسیده است و فردا مشعل گاز توسط ریاست محترم جمهوری در زاهدان روشن می شود.

وی گفت: با تلاش های انجام شده در جهت  تامین اعتبار این پروژه میزان ۷۵درصد عملیات گازرسانی به استان طی دو سال اخیر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز ایران افزود: پس از بر افروخته شدن مشعل گاز در زاهدان عملیات خط لوله گاز به دیگر شهر های استان نیز شروع می شود و سوخت پنج نیروگاه استان نیز از محل این سوخت پاک تامین می شود.

وی با اشاره با اینکه تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است، عنوان کرد:  دولت همه توان خود را برای تامین مالی این پروژه به کار گرفت تا بتواند این طرح را در استان سیستان و بلوچستان عملی کند.

وی گفت: این پروژه توانسته فرصتهای شغلی مختلفی را در جریان لوله گذاری برای بومیان منطقه فراهم کند.

عراقی بیان کرد: آموزش نیروهای فنی ویژه لوله کشی منازل نیز از جمله دستاوردهای این پروژه عظیم است که فرصتهای شغلی فراوانی را برای مردم این منطقه فراهم می کند.

انتهای پیام/ ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار