بیش از 165 کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی در سپیدان توقیف و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بازرسان بهداشت محیط شهرستان سپیدان از یکم اسفند به مدت 45 روز، همزمان و همگام با سایر شهرستان های استان فارس، طرح بسیج سلامت نوروزی را با بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی آغاز کردند.


مریم عباسی کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و دران سپیدان، هدف از اجرای این برنامه را ارتقای وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس اقامتی و تفریحی، ارزیابی محصولات دخانی به ویژه قلیان و به صورت ویژه حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران در ایام تعطیلات نوروز اعلام کرد.

وی افزود: در شهرستان سپیدان از ابتدای طرح تاکنون، از 215 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه آبرسانی بازدید شده که حاصل این بازدیدها، صدور 12 اخطار بهداشتی به متخلفان، معرفی دو متخلف بهداشتی به مراجع قضایی و توقیف و معدوم سازی بیش از 165 کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی بوده است.

او ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده، نمونه برداری از پنج نوع مواد غذایی سنتی و ارسال به آزمایشگاه مرجع، انجام 249 کلرسنجی و 20 مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی مناطق مختلف و همچنین استخر شنا بوده است.

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و دران سپیدان یادآور شد: در این طرح به صورت ویژه از مراکز عرضه کننده دخانیات به ویژه قلیان بازدید می شود و در صورت مشاهده برابر مقررات برخورد می شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار