این هنرمند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: پدرم همیشه تعریف میكند در گذشته حدود سالهای 48 – 49 سینمایی به نام سینما آزاد ایران وجود داشت كه از دل آن سینما، فیلمسازان بزرگی نظیر كیانوش عیاری، بهروز افخمی، آقای غلامرضایی، پدر بنده و ... بیرون آمدند و با وجودی كه سینمای كوتاهی بود اما صاحب اندیشه بود و جالب اینجاست كه بعدها متوجه شدند سینمایی كه كوتاهتر باشد، اندیشههای درونش هم بیشتر است.
وی در توضیح همین مطلب بیان كرد: بر این اساس فكر میكنم جشنوارهای با عنوان«فیلم 100» هم همینطور باشد و اگر درست اجرا شود و آثار خوبی به آن ارائه شود، قطعا موفقتر از آثار بلند میشود.
غفارمنش سپس در زمینه كاربرد آثار كوتاه 100 ثانیهای توضیح داد: من فكر میكنم فیلمهای كوتاه در تلویزیون كاربرد بیشتری داشته باشند و از سوی مخاطبان بیشتر دیده شوند البته یك اقدام دیگر هم میتوان انجام داد و آن این است كه به طور مثال 50 فیلم 100 ثانیهای را كنار هم قرار داد و برای تماشاچی سینما به نمایش گذاشت تا جذابیت بیشتری داشته باشد وگرنه كسی برای 100 ثانیه بلیط تهیه نمیكند و به سینما نمیرود.
او در ادامه تصریح كرد: به نظرمن فیلم 100 ژانری مستقل نیست؛ چون همانطور كه تاكید كردم كسی برای دیدن 100 ثانیه فیلم به سینما نمیرود. بنابراین نمیتوان این آثار را در سینما به عنوان ژانری مستقل قلمداد كرد اما در تلویزیون میتوانند ژانری مستقل برای خود باشند.
انتهای پیام/