برپایی این جشنواره صرفا نباید یك مراسم و دیدن و رفتن باشد؛ بلكه باید بتواند برای فیلم‌سازان الگوسازی كند.

جشنواره فیلم 100 الگوسازی كند
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رامین ناصرنصیر، كارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، خطاب به برگزاركنندگان جشنواره «فیلم 100» گفت: برپایی این جشنواره صرفا نباید یك مراسم و دیدن و رفتن باشد؛ بلكه باید بتواند برای فیلم‌سازان الگوسازی كند.
 
این هنرمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه فیلم‌های كوتاه در زمان 100 ثانیه می‌توانند مفید و مختصر و در عین حال جذاب باشند اظهار كرد: زمانی فیلم‌های كوتاه مقوله‌ای بود كه خیلی هویت مشخصی نداشت و اصلا معلوم نبود برای كجا ساخته می‌شوند بلكه این گونه آثار بیشتر تمرینی برای كار اولی‌ها بود اما در حال حاضر شرایط تغییر كرده است.
 
وی افزود: درواقع هم به لحاظ ابزارهای ارتباطی كه جدید شده‌اند و هم اینكه حوصله مردم كمتر شده و اصولا گرایش به این دارند كه همه چیز را در كوتاه‌ترین زمان ممكن ببینند و بشنوند، بنابراین آثار كوتاه الان طرفداران بیشتری دارند. از طرفی برای ساخت فیلم كوتاه دیگر لازم نیست مثل سابق حتما یك ارگانی پشت این گونه آثار باشند و سرمایه‌گذاری كنند؛ چراكه با كمترین بودجه و بعضا با بودجه شخصی فیلم ساز این كار انجام می‌شود. در كل به نظرم با تغییر شرایط، امكان تجربه برای علاقه‌مندان به حوزه فیلم سازی زیاد شده است.
 
ناصرنصیر سپس با تاكید بر اینكه جشنواره«فیلم 100» فضای مناسبی برای پخته شدن فیلم سازان جوان است، خاطرنشان كرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای از این بابت اتفاق خوبی است كه درواقع از این همه انرژی نسل جوان و علاقه‌مند به فیلم سازی، استفاده می‌شود و محلی است برای تشخیص آثار خوب و بد كه به آنها بها داده شود و یک خط مشی‌ معینی را برایشان مشخص كند.
 
این كارگردان و بازیگر همچنین پیشنهاد داد: در برگزاری چنین جشنواره‌هایی مهم این است كه حتما جامع و كامل باشند و از شكل‌های مختلف فیلم سازی استفاده شود و در نهایت بهترین‌ها انتخاب شوند.
 
او در ادامه درباره اینكه آیا می‌توان فیلم‌های كوتاه را به عنوان ژانری مستقل در سینما قلمداد كرد، پاسخ داد: مسلما می‌توان این تیپ آثار را ژانری جداگانه عنوان كنیم؛ چراكه مقوله 100 ثانیه قرار و قاعده‌ای است كه می‌تواند برای بیننده در عین مختصر بودن جذاب هم باشد.
 
رامین ناصرنصیر در پایان گفت‌و‌گوی خود اعلام كرد: در حال حاضر مشغول پروژه «شهرزاد» هستم و برای سینما هم دو اثر آماده اكران دارم. فیلم «آشوب» به كارگردانی كاظم راست‌گفتار كه فكر می‌كنم در سال جدید اكران شود و سری دوم یك فیلم كودک با عنوان «دزد و پری» كه آن هم سال آینده اكران خواهد شد.  
 
شایان ذكر است این جشنواره به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی به دبیری علی قربانی و با شعار سینمای اخلاق در روزهای 4 و 5 اسفندماه برگزار می شود و مراسم اختتامیه آن روز جمعه ششم اسفندماه در تالار اندیشه حوزه هنری پیش بینی شده است.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار