اگر سازندگان در ساخت فیلم‌های كوتاه جشنواره «فیلم 100» دچار كلیشه نشوند، كلیت برگزاری جشنواره‌ای با این عنوان خوب و تاثیرگذار است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لاله اسکندری بازیگر، درباره تاثیرگذاری فیلم های 100 ثانیه‌ای بر مخاطب و انتقال بهترین پیام، اظهار كرد: متاسفانه طی چند سال گذشته، این تیپ فیلم‌ها را خیلی تماشا نكردم؛ اما از طریق اخباری كه دنبال كردم به نظرم جشنواره «فیلم 100» توانسته تاثیر خودش را داشته باشد و مخاطب را طی این سال‌ها با خود همراه كند. در كل معتقدم هر ساختاری در فیلم‌سازی ویژگی‌های خودش را دارد و فیلم‌های 100 ثانیه‌ای هم تمام هنرش، ایجازش است تا بتواند در كوتاه‌ترین زمان بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب داشته باشد و انتقال یك پیام خوب در این نوع تیپ فیلم‌ها ممكن است در برخی سوژه‌ها اتفاق بیفتد اما در برخی آثار پیام خوبی به مخاطب منتقل نشود.
 
اسكندری همچنین درباره اینكه آیا صرفا فیلم‌های كوتاه باید صفات اخلاقی را به مخاطب منتقل كنند، گفت: به هر حال زمان در ارائه این گونه آثار آن‌قدر كوتاه است كه شاید زمان كافی برای پرداخت به شخصیت‌ها نباشد؛ اما مسلما یك فیلم می‌تواند تاثیرگذاری خودش را داشته باشد و به نظرم مهم همین تاثیرگذاری روی مخاطب است. بنابراین فكر نمی‌كنم در این گونه فیلم‌ها بتوان خیلی روی صفات اخلاقی شخصیت‌ها پرداخت.
 
او در ادامه همین موضوع تصریح كرد: از طرفی اگر قرار باشد در فیلم‌های كوتاه همه چیز مثبت و خوب باشد، غیرواقعی به نظر می‌رسد؛ در حالی كه این گونه آثار باید بیشتر جنبه هشدار داشته باشند؛ ضمن اینكه فراموش نكنیم در ساخت این فیلم‌ها دچار كلیشه نشویم و حرفی برای گفتن داشته باشیم. به دلیل اینكه صرفا دیدن یك فیلم در 100 ثانیه و جمع و جور كردن داستان آن ملاك نیست و مهم این است كه به قدری تاثیرگذار باشد كه در ذهن مخاطب بماند.
 
این هنرمند سپس در زمینه خاص بودن ایده فیلم‌های كوتاه 100 ثانیه‌ای دیدگاهش را این گونه بیان كرد: من فكر نمی‌كنم لزوما باید ایده این گونه آثار خاص باشد. چون اتفاقا خیلی از مواقع ممكن است ایده عام باشد و در زمان كوتاه بهترین پیام را برای مخاطب داشته باشد. به نظرم این موضوع به اجرا و هنر سازنده بستگی دارد؛ البته ممكن است سازندگان برای ساخت این فیلم ها به سراغ ایده های خاص بروند اما به نظرم نباید در این زمینه محدودیت ایجاد كرد بلكه باید ذهن ها را باز گذاشت.
 
لاله اسكندری در پایان گفت و گوی خود در زمینه كارهای جدیدش اعلام كرد: فیلم «دریاچه ماهی» به كارگردانی مریم دوستی را برای حوزه دفاع مقدس در جشنواره فجر امسال داشتم اما نمی دانم اكران این فیلم چه زمانی است. همچنین یك فیلم سینمایی دیگر با عنوان «مالیخولیا» ساخته مرتضی آتش‌زمزم سال گذشته بازی كردم و اطلاعی از اكران آن ندارم. سریال «بی قرار2» را هم خیلی وقت است برای تلویزیون تمام كردم.
 
یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم 100، روزهای 4 تا 6 اسفند در پردیس سینما آزادی برگزار می شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.