نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس از برگزاری آزمون دکتری Ph.D ) )، در روز جمعه 6 اسفندماه 95 همزمان با سراسر کشور در 2 شهرستان شیراز و فسا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تقوی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: تعداد داوطلبان کل کشور 260 هزار و 110 نفر است که از این تعداد149 هزار و 931 نفر مرد و 110 هزار و 179 نفر زن هستند.

وی افزود: در استان فارس نیز آمار کل داوطلبان 12 هزار و 642 نفر است که هفت هزار و 115 نفر مرد و پنج هزار و 527 نفر زن هستند.

تقوی ادامه داد: آزمون دکتری ساعت 8 صبح روز جمعه برگزار می شود و در های حوزه امتحانی ساعت 7 صبح بسته خواهد شد. 

وی افزود: داوطلبان از روز سه شنبه 3/12/95 می توانند جهت دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه نمایند. 

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس بیان داشت: داوطلبان در صورت وجود نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون می توانند به باجه رفع نقص در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی و یا به دانشگاه فسا مراجعه کنند. 

دکتر تقوی از افزایش داوطلبان آزمون دکتری هم خبرداد و گفت: در سال 90 تعداد 130 هزار و 980 نفر متقاضی شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری بوده اند و در مقایسه با آمار امسال مشاهده می شود که در طی این مدت آمار متقاضیان به حدود 2 برابر افزایش یافته است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در خصوص آمار پذیرش این دانشگاه در مقطع دکتری نیز بیان داشت: در سال 96، 435 دانشجوی روزانه و 178 دانشجو در پردیس خودگردان دانشگاه شیراز پذیرفته می شوند. 

وی افزود: هم اکنون دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، نیمی از دانشجویان دانشگاه شیراز تشکیل می دهند و  توسعه تحصیلات تکمیلی در دستور کار این دانشگاه قرار داد.
 
به گفته دکتر تقوی، دانشگاه شیراز بالغ بر 16 هزار دانشجو دارد که حدود15 درصد آنها در مقطع دکتری و حدود 35 درصد در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل و پژوهش هستند .
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار