شیراز؛

تبدیل خانه سوخکیان به مرکز صنایع دستی داراب

خانه تاریخی سوخکیان در شهرستان داراب به مرکز صنایع دستی تبدیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داوود مرادی مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: عملیات پاکسازی، تعمیر و تجهیز خانه تاریخی سوخکیان از 1ماه قبل آغاز و پس از پایان عملیات آماده سازی در این مکان فعالیت های مهم حوزه صنایع دستی از جمله برگزاری کلاس های آموزشی، کارگاه های فعال مرکز فروش محصولات و نمایشگاه های موقت صنایع دستی انجام می شود .
 
مردای بیان کرد: رشته های  معرق، چوب، منبت، خاتم، پیکرتراشی، قلاب بافی، دومیله بافی عروسک بافی، گلیم بافی، حصیر بافی، معرق، مس، قلم زنی روی مس، چاقوسازی سنتی تذهیب، مینیاتور، آبگینه و سراجی سنتی از جمله رشته هایی است، که در این محل آموزش داده می شود.
 
وی تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در کلاس های صنایع دستی می توانند تا پایان دی ماه امسال مدارک شناسایی خود را به آدرس خیابان مطهری کوچه اخوت، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری داراب ارسال کنند.  
 
وی ادامه داد:شرکت در کلاس ها به صورت رایگان است، و به شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره آموزشی و کسب رتبه بالا در آزمون کارت صنعت گری داده می شود.
 
گفتنی است، خانه سوخکیان داراب با 2 هزار متر زیر بنا دارای 3 بخش تیمچه ورودی، حیاط اندرونی و حیاط بیرونی است، که تزئینات آن شامل آجر کاری، گچ بری، خشت خام و خشت آجری بوده و در دوره پهلوی اول ساخته شده است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار