معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: آزمون طرح تربیت حافظان امسال در اواخر بهمن می شود.

آزمون پایان دوره طرح ملی حفظ قرآن کریمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید میثم حسینی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: طرح حفظ در سال 91 طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و تأکید بر این امر مهم در جامعه شکل گرفت.

حسینی با بیان اینکه آزمون شفاهی پنجمین مرحله طرح به صورت سراسری از 12 لغایت 27 بهمن ماه در سراسر استان برگزار می شود، افزود: آزمون کتبی 28 بهمن ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: آزمون کتبی در استان فارس در نقاط مختلف به صورت همزمان ویژه برادران و خواهران بدون محدودیت سنی می باشد و همچنین کسانی که در این طرح و از طریق سایت ثبت نام نکرده اند می توانند در این آزمون به صورت داوطلبانه شرکت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون ده هزار نفر می باشد، خاطر نشان کرد: به جهت سهولت، این آزمون در نقاط مختلف شهرستانهای استان برگزار می گردد که مکان های برگزاری متعاقبا اعلام می شود.

او بیان کرد: مطابق این طرح، آزمون نیز در دو رشته حفظ ترتیبی قرآن کریم و حفظ موضوعی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: آزمون طرح ملی حفظ در 10 رشته برگزار می شود، در حفظ ترتیبی این رشته ها شامل حفظ یک جزء، حفظ دو جزء، حفظ 3 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل است؛ همچنین در حفظ موضوعی در دو موضوع 150 آیه و 300 آیه اعتقادی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: کتب حفظ موضوعی توسط معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تدوین شده است که طی دو ماه گذشته با سرکشی از کلاس های حفظ در شهرستانهای مختلف توسط کارشناس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بین مربیان حفظ توزیع شد.

این مقام مسئول افزود: هر یک از قرآن آموزانی که موفق به گذراندن دوره های حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف شوند پس از شرکت در آزمون های شفاهی و کتبی و کسب حد نصاب 70 امتیاز، گواهی حفظ قرآن کریم مورد تأیید سازمان اوقاف و امور خیریه برای آنها صادر می شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: قرعه کشی از میان برگزیدگان حافظ نیز در سال آینده برگزار می شود و هدایای نفیس کمک هزینه سفر حج، کمک هزینه سفر عتبات و کمک هزینه سفر مشهد مقدس به حافظان تقدیم می شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.