بر اساس ارزیابی صورت گرفته عملکرد آموزشی استان از طریق معاونت آموزشی سازمان، نسبت عملکرد استان به ظرفیت کارگاه های استان 100 درصد بوده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت : بر اساس ارزیابی صورت گرفته عملکرد آموزشی استان از طریق معاونت آموزشی سازمان، نسبت عملکرد استان به طرفیت کارگاه های استان 100 درصد بوده است .

داود ناصری امید افزود : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با 23 مرکز آموزشی ثابت دولتی و حدود 300 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای، در سالجاری عملکرد آموزشی نزدیک به 8 میلیون و پانصد هزار نفرساعت در حوزه های مختلف داشته است .

وی گفت : این عملکرد بر اساس تعهدی است که هر ساله در ابتدای سال تعیین و با توجه به برنامه های مشخص شده اجرا می شود .

ناصری امید با اشاره به اهمیت بالای آموزش های مهارتی و فنی در جامعه گفت : امروزه با وجود بیش از 5 میلیون دانشجو در کشور که هرساله به این آمار اضافه می شود، می توان با برنامه ریزی مناسب نسبت به افزایش توان مهارتی این عزیزان اقدام کرد تا ان شاء الله در زمان فارغ التحصیل شدن آنها با موجی از دانشجوی فاقد توان مهارتی روبرو نشویم .

این مقام مسئول گفت : ارائه آموزش های مهارتی توسط این اداره کل برای طیف های مختلف جامعه اعم از دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، زندانیان و افراد شاغل بصورت رایگان و با هدف مهارت آموزی و افزایش توان مهارتی شاغلین ارائه می گردد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به سرانه آموزش مهارتی که در شهرها 10 ساعت و روستاها 3 ساعت است گفت : این آمار بسیار پایین است و یکی از دلایل بیکاری امروز جامعه نداشتن مهارت و تخصص است .صاحبان مشاغل جهت جذب نیروی متخصص به دنبال افراد دارای مهارت هستند و چنانچه این نیرو در استان نباشد از استان های دیگر جذب خواهند نمود .

ناصری امید گفت : آموزش های مهارتی کوتاه مدت می تواند بصورت مستقیم و غیرمستقیم کمک بسیار خوبی به اقتصاد خانواده ها باشد بخصوص در زمینه آموزش مشاغل خانگی که بیشتر توسط بانوان خانه دار قابل اجرا است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به هفدهمین دوره مسابقات کشوری المپیاد ملی مهارت افزود : استان کرمانشاه در این مسابقات موفق به دریافت 11 مدال رنگارنگ شد که دو مدال طلا و نقره آن مربوط به شهرستان روانسر و جوانرود می باشد .

وی گفت : با وجود کسب این موفقیت توسط جوانان شهرستان که نشان از وجود جوانان مستعد و بستر آموزشی ایده آل دارد، متأسفانه حمایت مناسبی صورت نگرفته تا دیگر استعدادهای استان نیز کشف و در مسابقات آینده با دلگرمی و علاقه حضور یابند.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.