کنگره سرداران،فرماندهان و172شهید گروه توپخانه رفسنجان برگزارشد.

برگزاری کنگره سرداران و172شهید رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، این مراسم با حضور سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

سردار مارانی با اشاره به اینکه همرزم عده ای از شهدای رفسنجان بوده است گفت: شهیدان زنده اند ونزد خدا روزی می خورند.

وی با زنده نگه داشتن یاد همرزمان شهید خود سردار شهید احمد امینی، عابدینی، محمدی‎پور  اظهار کرد: دفاع مقدس مؤلفه‌هایی داشت که در پیروزی رزمندگان مؤثر بود.

وی با بیان اینکه رهبری و فرماندهی امام خمینی(ره) در جنگ مهم‌ترین مؤلفه مدنظر فرماندهان جنگ ورزمندگان بود، تصریح کرد: امام راحل امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جنگ را مدیریت می‌کردند.

مارانی افزود: هر جا رزمندگان با بن‌بست مواجه می‌شدند، نظر نهایی را از امام راحل می‌گرفتند و نظر قاطع ایشان کارساز بود.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه  در عملیات‌های فتح‎المبین و والفجر 5 و 8 نظر امام اعمال شد که موفقیت‌های بزرگی برای رزمندگان به وجود آورد، تاکید کرد: قاطعیت امام در دفاع مقدس بود که رزمندگان ما را به جلو هدایت می کرد.

مارانی خاطرنشان کرد: دین‌داری، ایمان و تقوای رزمندگان موجب می‎شد تا آنان جنگ را جهاد در راه خدا تلقی کنند، نه یک درگیری عادی و جنگ‌هایی ارزشمند است که اعتقادی باشد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل بارها از عبارت جهاد در جنگ و دفاع مقدس استفاده می‌کردند، گفت: رزمندگان ما انسان‌هایی بزرگ و مؤمن‌ترین و متقی‌ترین نیروهای انقلابی این کشور بودند.

مارانی مردم را یکی دیگر از مؤلفه‎های پیروزی در دفاع مقدس ذکر کرد ویادآور شد: در صحنه‌های هشت سال جنگ نابرابر مردم از ارسال تدارکات و اعزام کاروان‌های کمک به جبهه‌ها گرفته تا اعزام فرزندان خود برای جهاد در راه خدا کم نگذاشتند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه شهر رفسنجان از شهرهای مهمی بود که شاهد اعزام کاروان‌های زیادی برای کمک به جبهه‌ها از این شهراظهار کرد: توپخانه با توکل به خدا راه‎اندازی شد و در تأمین آتش جنگ سلاح اولیه در اختیار یگان‌ها قرار گرفت.

مارانی با گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 و تصریح کرد: اگر عصای حضرت موسی(ع) نیل را شکافت، نام مبارک حضرت زهرا(س) اروند را شکافت تا رزمندگان ما از آن عبور کنند وما افتخار می‌کنیم که امروز یگان باعظمت صاعقه مستقر در رفسنجان افتخارات زیادی می‌آفریند و در صحنه‌های مختلف نه‌تنها در مرزهای شرقی بلکه آن‌سوی مرزها دشمن را زمین‌گیر کرده است.

مارانی عنوان کرد: موشک‌های دوربرد و دقیق‎ در اختیار شما قرار دارد، اگر دشمن فریادی می‎زند از ترس و هراس است وگرنه جرأت تعرض به خاک ایران را ندارد.

وی یادآور شد: حضور مستشاران ایرانی در سوریه وحشت به جان دشمن انداخته و جرأت حمله به خاک ایران را از آنان گرفته است.

این کنگره با حضور مردم ورزمندگان توپخانه صاعقه رفسنجان ومسئولین شهر برگزارشد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار