ایستگاه‌های آتش‌نشانی در ۲۴۲ شهرک صنعتی از مجموع ۷۵۲ شهرک صنعتی کشور افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در مراسم افتتاحیه  ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی ثامن‌الائمه که روز گذشته برگزار شد اشاره ای به اهمیت مباحث ایمنی در شهرک‌های صنعتی کشورکرد و اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان شهرک‌های صنعتی بحث ایمنی، بهداشت و محیط زیست است که در قالب منشور سازمانی به همه استان‌ها ابلاغ شده است.و تأمین امنیت در شهرک‌های صنعتی هم رسالت دولت به عنوان یک وظیفه حاکمیتی و هم رسالت خود سرمایه‌گذاران به منظور حفظ ایمنی کارکنانشان است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: مبنا یکی از وظایفی که در کشور به طور جدی دنبال می‌شود ایجاد ایستگاه‌ها و آشیانه‌های آتش‌نشانی و به طبع آن بر اساس تعداد ایستگاه‌هایی که مستقر می‌شوند خرید دستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی است.
 
علی یزدانی در ادامه از احداث ایستگاه آتش‌نشانی در ۲۴۲ شهرک صنعتی از مجموع ۷۵۲ شهرک صنعتی کشور خبر داد و اظهار کرد: توسعه فضای سبز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان قرار گرفته است که تا به امروز بیش از ۷ هزار هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی احداث شده است.
 
همچنین وی از استقرار ۱۸۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی هم خبر داد و افزود: مرکز بهداشت یا طب کار از دیگر دغدغه‌های سازمان است که در برخی از شهرک‌ها مستقر شده است و سایر شهرک‌های صنعتی هم در برنامه قرار دارند.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای تفاهم‌نامه با معاونت اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت و تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی با ایجاد مراکزی مسائل حوزه سلامت، بهداشت و ایمنی و ورزش مورد توجه قرار می‌گیرد.
 
وی در پایان به مصوبه مجلس در قالب برنامه ششم اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه ۳۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده که مربوط به شهرداری‌ها و دهیاری بود در اختیار شرکت شهرک‌های استانی قرار می‌گیرد که نوید بسیار خوبی برای خدمت‌رسانی به شهرک‌های صنعتی است.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار