بیزنس اینسایدر نوشت تعداد اندکی از مردم آمریکا معتقدند سران جهان برای رئیس‌جمهور کشورشان احترام قائل هستند.

بیزنس اینسایدر: آمریکایی‌ها معتقدند رئیس‌جمهور کشورشان مورد احترام سران جهان نیست
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی آمریکایی بیزنس اینسایدر در گزارشی به قلم ربکا هارینگتون و اسکای گولد افزود: زمانی که جورج بوش در سال 2001 به ریاست جمهوری رسید، نیمی از مردم آمریکا معتقد بودند سران جهان برای او احترام قائلند. این رقم برای باراک اوباما که در سال 2009 وارد کاخ سفید شد، 67 درصد بود. اما براساس نتایج بررسی های موسسه گالوپ اکنون فقط 29 درصد از آمریکاییان بر این باورند که سران دیگر کشورهای جهان برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید کشورشان احترام قائلند.  

این کاهش اطمینان، نشان دهنده کاهش تعداد آمریکایی‌هایی است که معتقدند دیدگاه جهان درباره کشورشان مطلوب است. اکنون 57 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان از جایگاه خوبی در جهان برخوردار نیست که این رقم بیشترین میزان در یک دهه اخیر است. 
 
آخرین بار که مردم آمریکا تا این حد درباره جایگاه کشورشان در جهان بدبین بودند به سال 2007 بر می گردد، زمانی که بوش در باتلاق جنگ های نفرت‌انگیز عراق و افغانستان گیر افتاده بود و اقتصاد آمریکا در آستانه فروپاشی قرار داشت.  

در حال حاضر فقط یک سوم آمریکاییان از جایگاه کشورشان در جهان ابراز رضایت کرده اند. این رقم از سال 2001 که موسسه گالوپ نظرسنجی درباره آن را آغاز کرده، روند نزولی داشته است. در آن سال 65 درصد از مردم آمریکا درباره جایگاه کشورشان احساس رضایت داشتند.  

در این نظرسنجی تلفنی موسسه گالوپ که بین اول تا پنجم فوریه انجام شد، هزار و 35 آمریکایی بزرگسال شرکت کردند. 

ترامپ با کمترین میزان محبوبیت برای یک رئیس جمهور جدید در تاریخ معاصر آمریکا وارد کاخ سفید شد. 53 درصد از آمریکایی‌ها با اقدامات ترامپ مخالف بودند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار