شنیدن حرف تمام کسانی که از کنارشان با بی تفاوتی می گذریم و آنها دوست دارند به حرفشان گوش بدهیم و دیگران حرف تمام کسانی را که کارتونی هستند را بشنوند با اینکه، کارتونی هستند ولی احساساتشان برقرار است.

فاصله بین انسان واقعی و کارتونی، یک تار مو استامین میری کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص محوریت و موضوع نمایش«شلتر» گفت: نمایش درباره تئاتر مستند است که در واقع داستان انسان کارتونی و زنان کارتون خواب است که بر اساس تحقیقات کتابخانه ای و میدانی و مصاحبه هایی که در این خصوص از بهمن ماه سال ۹۴ جمع آوری شده است، بیان می شود.

وی در خصوص اهداف نمایش خود اظهار داشت:اهداف زیادی وجود دارد اما هدف اصلی این است که ما چطور به اینجا رسیده ایم و وضعیتمان این شده است.و شرایط کارتون خوابی چه مسائلی است و چه زمان بهبود پیدا می کند؟!و در وهله بعد نوع نگاه ما و کسانی است که برای اولین بار با این افراد روبه رو می شویم.باید بدانیم قصه این افراد چه است شاید نگاهمان به این افراد تغییر کند.

میری پیرامون سبک و روش نمایش خود تصریح کرد:این نمایش، یک مستند رئالیستی است که در فضای اکسپرسیونیستی و ذهنی اتفاق می افتد ولی تمام حرف ها و اتفاقات واقعی هستند.

کارگردان نمایش«شلتر» پیرامون اعضای گروه نمایش بیان کرد:اعضای گروه نمایش، تلفیقی از حرفه ای ها و نیمه حرفه ای ها هستند.یعنی بازیگرانی که تجربه اول کاریشان است و کسانی که تجربیات بسیار زیادی در این حیطه دارند.

وی همچنین در خصوص افزایش دوبرابری بودجه تئاتر در سال ۹۶ اظهار داشت:بودجه ای که به اهالی تئاتر نمی رسد اگر صدبرابر هم بشود، تفاوتی نمی کند چرا که به گروه ها اختصاص ندارد و دولت هم هیچ حمایتی نمی کند و فقط هدف صرفا پرکردن گیشه ها می شود و دراینصورت، دکورها حذف می شوند و هزینه ها افزایش می یابند و مصداق یک نمایش تنها، فروش می شود حالا باهر ترفند و به هر شکلی.و این مسئله تئاتر را به سمت نابودی می برد. بودجه برای تولید صرف نمی شود بلکه فقط صرف جشنواره و کارهای دیگر می شود.

میری در خصوص سالن اجرا نمایش تصریح کرد:این سالن بسیار خوب است و من راضی هستم چرا که یکی از بهترین سالن های ایران است و من از تمام دست اندرکاران و عوامل تشکر می کنم که به ما محبت داشتند.

امین میری در پایان در خصوص کلام آخر گفت:این کار، جزو کارهایی است که حمایت مالی ندارد و آدم های زیادی زحمت کشیدند تا این کار بروی صحنه برود.دوست دارم این کار دیده بشود فارغ از اینکه به فروش برود، دیده شدن آن بسیار مهم است.شنیدن حرف تمام کسانی که از کنارشان با بی تفاوتی می گذریم و آنها دوست دارند به حرفشان گوش بدهیم و دیگران حرف تمام کسانی را که کارتونی هستند را بشنوند با اینکه، کارتونی هستند ولی احساساتشان برقرار است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.