رييس دانشگاه علوم پزشكى تهران مطرح کرد: اكنون نيمى از دانشجويان خارجى كشور با پرداخت شهريه در این دانشگاه تحصيل مى‌كنند.

علی جعفر‌یان رييس دانشگاه علوم پزشكى تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه علوم پزشکی تهران از نظر توان آموزشی ظرفیت بسیار بالایی دارد، افزود: اکنون 648 دانشجوی بین‌المللی و به عبارتى نيمى از دانشجويان خارجى كشور با درخواست خود، بطور مستقیم با پرداخت شهریه، دانشگاه علوم پزشكى تهران را انتخاب كرده‌اند و بدون اينكه بورسیه شده باشند در دانشگاه ما تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان بین‌المللی با پرداخت شهریه و علاقه آنها برای تحصیل در علوم پزشکی تهران بدان معنا است که ما در حوزه آموزش در منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم، می‌توانیم پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جایگاه برتر این دانشگاه از نظر پژوهشی در کشور عنوان کرد: از نظر پژوهشی، علوم پزشکی تهران در کشور در رتبه بندی‌های بین‌المللی رتبه یک را در بین دانشگاه‌های پزشکی ايران از آن خود کرده و در کشور در رتبه بندی‌های ملی همیشه در جایگاه نخست بوده است.

جعفر‌یان بیان کرد: در تولید محصولات علمی پژوهشی، علوم پزشکی تهران به یمن استادان و اعضای هیات علمی برجسته‌اش از نظر کیفی روند رو به رشد چشمگيرى داشته و h-Index بالایی را در سطح کشوری از آن خود کرده است.

وی توضیح داد: شمار استادان و اعضای هیات علمی با h-Index بالا 15 در اين دانشگان به حدى افزايش داشته كه بالاترين h-Index را در بين دانشگاه هاى وزارت بهداشت و علوم از آن خود كرده است.

وی با بیان اینکه استقلال دانشگاه‌ها نقش مهمی در رشد آنها دارد، افزود: آنچه می‌تواند دانشگاه‌ها را در توسعه و پیشرفت کمک کند، استقلال آنها است. دانشگاه اگر ماهیت مستقل داشته باشد می‌تواند سریع حرکت کند و تمام جایگاه‌هایی که تاکنون علوم پزشکی تهران توانسته به دست آورد بخاطر همین استقلال بوده و اميدواريم در برنامه ششم توسعه همين مسير ادامه پيدا كند زيرا اگر اداره دانشگاه‌ها به این صورت نباشند و با مدل اداره کلی اداره شوند، پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: ما شرمنده اعضای هیات علمی علوم پزشکی تهران هستیم زیرا نمی‌توانیم با وجود محدودیت منابع، امکانات درخور توانایی‌هایشان را فراهم کنیم و حتی مجبوريم بر خلاف میل خود، یک سوم طرح‌های تحقیقاتی را رد کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار