رئیس دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد؛

افزایش 3 برابری جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از افزایش 3 برابری آمار جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه طی دو سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی در مراسم آغاز به کار برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: هنوز نسبت به آمار دانشجویان خارجی دانشگاه های مطرح بین المللی، بسیار پایین تر هستیم و به طور کلی، این ضعف کلی همه دانشگاه های کشور است.

وی ادامه داد: طبق رتبه بندی های بین المللی، امتیاز دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شاخص تولید مقاله و ارتباط با صنعت، بالای 50 درصد است اما در حوزه جذب دانشجوی خارجی، این امتیاز زیر پنج درصد است.

معتمدی ضمن مقایسه آمار متوسط تولید مقاله به ازای هر عضو هیات علمی در دانشگاه های برتر جهان تصریح کرد: این تعداد در دانشگاه هاروارد 6.6 مقاله، در دانشگاه ام آی تی (MIT) نیز 5.1 و در دانشگاه پلی تکنیک لوزان 6 مقاله به ازای هر عضو هیات علمی است و ما تقریبا نزدیک به همین رقم ها هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به روند تصاعدی آمار تولید مقالات ISI توسط محققان این دانشگاه در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: آمار تولید مقالات ISI در دانشگاه امیرکبیر حدود یک هزار و 230 عنوان بود که این آمار در سال 2015 به یک هزار و 781 مقاله افزایش پیدا کرد.

معتمدی درباره برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: این برنامه از سال 1386 وجود داشت ولی از دو سه سال قبل عملیاتی شد که بر اساس اهداف تعیین شده در آن باید تا سال 1404 به جمع 100 دانشگاه برتر بین المللی بپیوندیم که این مهم را دور از دسترس نمی دانیم و به این سمت در حال حرکت هستیم.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در میان دانشگاه های صنعتی کشور، رتبه اول را داراست و در رتبه بندی بین المللی "لایدن" نیز رتبه اول کشوری هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر کمبود فضای فیزیکی را یکی از تنگناهای اصلی این دانشگاه خواند و اضافه کرد: در مقایسه با دیگر دانشگاه های مطرح کشور، کمترین مساحت را داریم و همین موضوع، مشکلات زیادی را سر راه توسعه فعالیت های ما در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، رفاهی و فرهنگی دانشگاه قرار داده است.

وی بازنگری جدی در ساختار دانشگاه صنعتی امیرکبیر را از جمله اقدامات انجام گرفته طی دو سه سال اخیر عنوان کرد و اظهار داشت: کار دانشگاه های برتر دنیا فقط تولید مقاله نیست بلکه نقش آفرینی در اقتصاد و ایجاد ثروت از دانش، یکی از رویکردهای جدی این مراکز است از همین رو، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین را به طور جدی در ساختار جدید خود دنبال می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار