مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان از اجرای یکهزار و 770 طرح اقتصاد مقاومتی با تسهیلات و 500 طرح بدون تسهیلات در شهرستان های استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ دوم پاسدار احسان الله رضا پور امروز در جمع خبرنگاران، میزان اعتبار طرح های دارای تسهیلات بانکی را 36 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی بخش تولیدی و کشاورزی با محوریت محرومیت زدایی را از عمده حوزه های اصلی این طرحها عنوان کرد.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان اضافه کرد: سه هزار و 959 نفر امسال توسط این سازمان آموزش داده شدند تا در این طرح ها و دیگر طرح های عمرانی یا خدماتی فعالیت کنند.

وی همچنین با اشاره به اعزام جهادگران به مناطق محروم کشور اضافه کرد: امسال 10 هزار جهادگر در قالب طرح اردوی هجرت دانش آموزی و حلقه صالحین به مناطق مختلف محروم اعزام شدند.

رضا پور، مقصد اصلی اعزام جهادگران اصفهان را مناطق محروم استان های ایلام، خوزستان،
کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان و اصفهان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: 250 جهادگر، نوروز امسال در قالب اردوهای 7 و 10 روزه به مناطق محروم اعزام می شوند و مشارکت در طرح های عمرانی، فرهنگی، محرومیت زدایی، خدمات رسانی و بهداشتی، اصلی ترین فعالیت این افراد به شمار می رود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، مشارکت فعال در ستاد اقتصاد مقاومتی استان را از دیگر فعالیت های این سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به آغاز طرح کرامت به همت سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، گفت: در این طرح ضمن برگزاری جلسات مشاوره برای معتادان، زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی برای آنان نیز ایجاد می شود.

وی بازبینی شیوه های برگزاری اردوهای جهادی و تدوین سازوکار مناسب و کاربردی برای اعزام داوطلبان به مناطق محروم، شناسنامه دار کردن مناطق محروم، مستندسازی فعالیت های انجام شده و تولید محتوا برای اطلاع رسانی مناسب و فراگیر را از جمله سیاست های اصلی این سازمان برای سال آینده برشمرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به راه اندازی مرکز کاریابی در سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) اظهار کرد: در این مرکز سعی شده تا زمینه لازم برای اشتغال مستقیم متقاضیان کار و اشتعال فراهم شود.

رضاپور اضافه کرد: این سازمان همچنین قصد دارد واحد آموزشی تخصصی با محوریت مشاغل خانگی، کشاورزی و صنایع دستی را راه اندازی کند و در این راستا تفاهمنامه هایی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه اصناف استان اصفهان نیز منعقد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه این سازمان قصد ورود برای اجرا یا تکمیل طرحهای لوکس را ندارد، گفت: این سازمان رقیب بخش خصوصی نیست، بلکه در هر کاری که بر روی زمین مانده باشد و نیاز به حرکت جهادی و بسیجی وار حس داشته باشد، ورود می کند و بطورکلی فعالیت های این سازمان صرفا برای امور عام المنفعه است.

وی در باره طرحهای انجام شده در شرق اصفهان که بدلیل کمبود منابع آبی و خشکسالی با مشکلات متعددی روبه رو شده است، اظهار کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی گیاهان دارویی از جمله آلوئه ورا، زعفران که نیاز به آب کمتری دارد و همچنین ترویج مشاغل خانگی، بخش اصلی فعالیت های انجام شده در این منطقه به شمار می رود.

رضاپور در باره طرح بیابان زدایی در شرق اصفهان نیز گفت: طرح 358 هکتار از بیابان های شرق اصفهان در قالب کاشت 46 هزار اصله نهال قره داغ و تاغ نیز اجرا شد و همچنین حفر کانال در دشت سگزی اصفهان(واقع در شرق اصفهان) به منظور آبیاری بخشی از اراضی این خطه با اعتبار بالغ بر 130 میلیون تومان تا یک ماه آینده انجام خواهد شد.

به گفته وی، در دهه فجر امسال نیز 40 پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به اجرای طرح واکیسناسیون طیور برای مقابله با بیماری نیوکاسل اشاره کرد و افزود: در این طرح 382 نفر به تمام روستاهای 24 شهرستان استان اصفهان اعزام شدند تا با همکاری اداره کل دامپزشکی استان اصفهان برای مقابله با این ویروس تلاش کنند.

به گفته وی، در قالب این طرح 500 هزار قطعه طیور واکسینه شدند و همچنین طرح مشابهی نیز برای مقابله و کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز در تمام شهرستان ها از جمله نجف آباد و چادگان در حال انجام است.

وی همچنین درباره عملکرد استان اصفهان در طرحهای جهاد سازندگی تصریح کرد: این استان در بخش خدمات دهی در کشور رتبه نخست را دارد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار