رئیس هیأت عامل ایمیدرو اظهار داشت: در پروژه پتاس خور و بیابانک، پتاس از شوره نمک استخراج می‌شود و 20 هزار تن تولید در این پروژه صورت گرفته است که بر طبق آن حدود 600 نفر مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی کرباسیان  امروز در همایش «وفاق و همدلی، نوش داروی بن بست کنونی» با اشاره به ارزش‌افزوده مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی گفت: خداوند نعمت‌های زیادی به سرزمین ایران عطا کرده است که یکی از این نعمت‌ها، وجود معدن‌های فراوان است.

وی لازمه پیشرفت و سربلندی کشور را همدلی و وحدت تمام بخش‌های جامعه دانست و افزود: مشکلاتی که در بخش معدن وجود دارد تنها مربوط به این بخش نیست و تمام تشکل‌های دولتی و خصوصی باید برای فعالیت هر چه بیشتر این بخش همدلی و همکاری داشته باشند و این به دلیل مادر بودن صنعت معدن است.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو در ادامه به کشف 108 منطقه مستعد در حوزه معدن اشاره کرد و بیان داشت: در استان اصفهان علاوه بر معدن هایی که تا کنون کشف شده و در حال فعالیت است 108 محدوده مستعد معدن کاری نیز در حال بررسی برای افزوده شدن به این بخش است.

کرباسیان راه‌اندازی پروژه پُتاس در منطقه خور و بیابانک در سال 93 را یک اتفاق روبه جلو دانست و اظهار داشت: در این پروژه پتاس از شوره نمک استخراج می‌شود و 20 هزار تن تولید در این پروژه صورت گرفته است که بر طبق آن حدود 600 نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به معدن طلای موته اشاره کرد و گفت: کار اکتشافی این مجموعه از سر گرفته شده و تولید آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کرباسیان بحث لزوم آموزش معدن کاران را مطرح کرد و بیان داشت: سازمان توسعه با همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان به دنبال آموزش معدن کاران است تا سطح علم و دانش و بهره‌وری در این استان افزایش یابد.

این مقام مسؤول در پایان به تکالیف سازمان توسعه صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: رسیدگی به نیازهای معدن کاران و مشکلات مالی این بخش از جمله وظایفی است که این سازمان به عهده دارد و در حال حاضر آمادگی اعطای کمک‌های مالی به این بخش را داریم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.