رئیس منابع طبیعی چادگان گغت: وجود ۴۰۰ نوع گیاه دارویی در شهرستان چادگان می تواند به اقتصاد روستاها کمک کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا کارگر  امروز در جمع کشاورزان بسیجی شهرستان چادگان اظهار داشت: شهرستان چادگان با داشتن آب و هوای سالم یکی از مناطقی است که در آن بیش از 400 نوع گیاهان دارویی پرورش می‌یابد که به علت عدم آشنایی کشاورزان متأسفانه از بین رفته و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: بیش از 27 هکتار از مراتع شهرستان چادگان به کشت موسیر و کرفس کوهی اختصاص دارد به طوری که بیشترین کشت گیاهان دارویی در این شهرستان موسیر و کرفس کوهی بوده که به صورت ویژه کشت این گیاهان در بخش چنار رود انجام می‌شود.

زینلی عضو هیأت علمی و کارشناس تحقیقات اصفهان در این جلسه عنوان کرد: کشت گیاهان دارویی موسیر، کتیرا، کرفس، گزانگبین و کنگر درآمدزایی خوبی برای معیشت کشاورزان است که با مشاوره کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی نسبت به کشت این گیاهان اقدام کرد.

وی اظهار داشت: شهرستان چادگان بهترین مراتع را دارد که می‌توان در کشت گیاهان دارویی اقدام کرد که این خود هم درآمدزایی خوبی برای کشاورزان است و هم گیاهان دارویی با کیفیت خوب تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: گیاه گزانگبین قبلاً در این شهرستان و در بخش چنار رود کشت می‌شده ولی به علت عدم آگاهی از خاصیت این گیاه منقرض شده است، کشاورزان و مرتع‌داران می‌توانند با مشاوره کارشناسان نسبت به کشت این گیاه دارویی اقدام کنند با توجه به اینکه محصول این گیاه در بازار کیلویی بالغ بر 500 هزار تومان است منبع درآمد برای مردم روستاهای این شهرستان است.

وی گفت: گیاهان دارویی باید توسط مردم نگهداری و حفظ شود و باید از بین رفتن این سرمایه ملی جلوگیری و در راستای تقویت این نوع گیاهان تلاش کرد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار